bubla15
|
|
« Odpoveď #15 kedy: 19. September , 2007, 12:32:37 » |
|
v predstihu, budem sa to ucit 30 rokov a to uz budem slusny "dedko"
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
jasomto
Hosť
|
|
« Odpoveď #16 kedy: 22. November , 2007, 08:30:40 » |
|
presne nad tymto som teraz dost spekuloval....som si skusal take jdnoduchsie postupy ale nejak to nedokazem v tej rychlosti vsetko zmenit.mam na mysli to ze ked sa v doprovode zmeni akord tak to hned tak rychlo na tom hmatniku nevidim. ale urcite su na to nejake finty...som si vsimol taku malickost ze napr. ked prejdem s durovej toniky do durovej subdominanty tak staci jednoducho pouzit mixolidicky mod a je to...mozno som neprisiel na nic neobvykle ale dost by ma zaujimalo ako to je pri napriklad molovych akordoch alebo tak...ci sa to takto neda riesit???vsetko riesit len v hlave...tie prechody akordou sa mi zda naozaj teraz nieco nedosiahnutelne... dufam ze ste ma pochopili co som chcel povedat alebo hrat len cez vsetky akordicke postupy jenu stupnicu???
|
|
« Posledná zmena: 22. November , 2007, 08:32:49 od jasomto »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
jasomto
Hosť
|
|
« Odpoveď #17 kedy: 22. November , 2007, 08:50:51 » |
|
no skusim to podat trosku zrozumitelnejsie. mam tamu postavenu napr na G*dur,C*dur,D*dur...klasicky postup to len ako priklad uvadzam.a teraz mi pride jednosuchsie na miesto toho ako premyslat nad tym aky je prstoklad jednoducho si urcit aky je rozdiel medzi stupnicou G* dur a C* dur. namiesto tonu G tam je F*.tak ked prejdem teda s akordu G* do C* tak len jednoducho ostanem v tom istom prstoklade stupnic G*dur len pouzijem F* miesto povodneho G. a ked si to takto zahram tak mi s toho vide prstoklad mixolidickeho modu.a sme doma...neda sa to jednoduchsie nejako vyriesit??? kua mam v tom pekny gulasik
|
|
« Posledná zmena: 22. November , 2007, 08:52:28 od jasomto »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 7479
WWW
|
|
« Odpoveď #18 kedy: 22. November , 2007, 09:27:06 » |
|
(...) tak ked prejdem teda s akordu G* do C* tak len jednoducho ostanem v tom istom prstoklade stupnic G*dur len pouzijem F* miesto povodneho G. a ked si to takto zahram tak mi s toho vide prstoklad mixolidickeho modu.a sme doma...neda sa to jednoduchsie nejako vyriesit??? kua mam v tom pekny gulasik V prstoklade stupnice miesto povodeho G pouzijes F*? Nie nahodou miesto tonu f# pouzijes f? Lebo tak sa mi zda, ze ty len chces na Cdur akord prejst do Cdur toniny a ta sa lisi predsa nie len v tomto jednom tone. Ale ano, Cdur durova = Gdur mixolydicka.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
jasomto
Hosť
|
|
« Odpoveď #19 kedy: 22. November , 2007, 14:04:01 » |
|
ano mas pravdu ale to bol len preklep....ako je to teda???daju sa tie prstoklady takto pouzivat? ked teda vravis ze c dur je g mix.... to akoze kazdy akord ma svojho totozneho brata? kde to mozem zohnat all in 1???nechce sa mi to rozpisovat a ani neviem ci by som to dobre poriesil
|
|
« Posledná zmena: 22. November , 2007, 14:10:52 od jasomto »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 7479
WWW
|
|
« Odpoveď #20 kedy: 22. November , 2007, 18:59:38 » |
|
Nie kazdy akord ma svojho totozneho brata, ale kazda tonina ma viacero paralelnych tonin, cize obsahuju tie iste tony. Celkom 6 dalsich paralelnych.
Ale o tom tato debata nebola, tu slo o zlozitejsie zmeny akordov a hranie prave takych stupnic cez ne, ktore zvyraznia nejake ich charakteristicke intervaly a pod. Ak tomu cca dobre rozumiem.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Lubo
|
|
« Odpoveď #21 kedy: 27. November , 2007, 09:03:46 » |
|
jasomto hlavna chyba v tvojom uvazovani je v tom ze nie kazdy iny iny akord znamena inu toninu. Ked mas G C D takze vstky akordy patria do G dur takze cez to cele mozes hrat g dur. Ked budes hrat cez akord C stupnicu C dur tak to bude zniet blbo. Ide o ten vyber tonov aby si sa cez akord G motal okolo tonov g,h,d a cez akord C dur okolo c,e,g ale stupnica je stale g dur. KEby si chcel hrat vsade inu tak ti vyjdu modu takze G durova C lydicka a D mixolydicka. Aby si to zacal na hmatniku vidiet je velmi prospesne cvicit rozklady akordov.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Lubo
|
|
« Odpoveď #22 kedy: 27. November , 2007, 16:29:02 » |
|
caute spravil som taku kratucke ukazky ako to znioe ked hrate cely cas jednu stupnicu a ako ked kazdy akord nieco ine. Dal som jednoduchu progression Cmaj7 A7 Dmi7 G7 v prvej ukazke som hral iba c dur stupnicu druhej som hral C - cdur A7 - a alterovana Dmi - d dorska G7 - G alterovana/zmensena. Neznie ta prva uplne zle ale proste ked sa to ha po akordoch vychadzaju z toho ovela lepsie tony.
|
1.mp3 (516.25 KB - stiahnuté 238 krát.)
2.mp3 (539.82 KB - stiahnuté 242 krát.)
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 7479
WWW
|
|
« Odpoveď #23 kedy: 27. November , 2007, 18:53:03 » |
|
Velmi pekna demonstracia.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Zuzka
|
|
« Odpoveď #24 kedy: 28. November , 2007, 12:04:29 » |
|
Hej Lubo, to ti vyslo. Ale prosim, alterovana je zmensena? Lebo o takej som nepocula .Ja by som na to G7 hrala mixolydicku.
|
|
|
Zaznamenané
|
Suit up! I'ts gonna be legendary.
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #25 kedy: 28. November , 2007, 12:30:30 » |
|
Hej Lubo, to ti vyslo. Ale prosim, alterovana je zmensena? Lebo o takej som nepocula .Ja by som na to G7 hrala mixolydicku. Pekne Lubo, takéto porovnania sem popridávaj ešte. Zuzka - keď hráš na G7 G-mixolydickú, tak vlastne hráš stále Cdur, aj pri Dmi, keď sa hrá D-dórska, je to furt Cdur.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Zuzka
|
|
« Odpoveď #26 kedy: 28. November , 2007, 12:36:34 » |
|
Jasne, to viem. Takze v tej prvej ukazke hral len mody. Zle som to pochopila. Ale mozte mi vysvetlit tu alterovanu?
|
|
« Posledná zmena: 28. November , 2007, 12:37:03 od Zuzka »
|
Zaznamenané
|
Suit up! I'ts gonna be legendary.
|
|
|
Lubo
|
|
« Odpoveď #27 kedy: 28. November , 2007, 13:40:30 » |
|
kuk no mozes hrat cez G7 mixo ale to je v podsate c dur. je to ale spravne. Ale ked chces vytvorit napatia vacsie co sa robi vacsinou na dominante tak niektore tony alteruje(posunies hore alebo dole) Alteruje sa kivinta alebo nona.Tak ti vznikne akord napr G7b9 alebo G7b13#9 a tak. No ty toto mozes robit ked to aj nieje v akordovej znacke zapisane jednoducho mozes zvysovat pocet alteraci.naopak znizovat nie. to znamena ked mas v znacke G7b9 nemozes hrat obycajnu mixo. No je par stupnic ktore obsahuju prave tieto alterovane tony a jedna z nich je napr alterovana stupnica.Od G je to G Ab Bb Cb(H) Db Eb F G. vsimni si ze obsahuje vsetky alterovane tony b5(Db) #5(Eb) b9(Ab) #9(Bb). Takze tato stupnica funguje cez akordy ktore maju alterovanu kvintu aj nonu takze napr G7b9b13 Ked mas alterovanu len nonu napr akord G13b9 tu sa lepsie hodi zmensena. G Ab Bb H C# D E F G je to umela stupnica striedaju sa tam pol a cele tony. No a mas to. Dolezite je vsimnut si ze alterovana stupnica je mod melodickej molovej je to jej siedmy mod. Takze G alterovana je vlastne Ab mol melodicka zahrata od G. Takze ked ide G7 hram v podstate as mol. Napr pekne znie rozklad Abmi6 cez G7. Abmi6 ma tony Ab H Eb F co je v G7 b9 3 b13(#5) 7. krizik pat a b trinast je to iste. lahke nie?
|
|
« Posledná zmena: 28. November , 2007, 13:57:59 od Lubo »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Zuzka
|
|
« Odpoveď #28 kedy: 28. November , 2007, 13:48:27 » |
|
No, velmi pekne dakujem. Ale ked toto budem chciet pochopit, tak si nad to budem musiet na par hodin sadnut .
|
|
|
Zaznamenané
|
Suit up! I'ts gonna be legendary.
|
|
|
Lubo
|
|
« Odpoveď #29 kedy: 28. November , 2007, 14:06:59 » |
|
no hej mozno som nasukal moc informacii naraz hadam som ta neodradil. skus si zahrat len tu stupnicu G Ab Bb Cb(H) Db Eb F G cez G7 a uvidis ako to znie.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
|