Vitajte, Hosť. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Nedostali ste váš aktivačný email?

Prihláste sa užívateľským menom, heslom a dåžkou sedenia
Novinky: VENUJTE 2% z daní aj na podporu gitarového fóra. Ďakujeme!!
25. November , 2024, 02:15:21
Strán: 1 [2] 3 4 |   Dole
  Tlačiť  
Autor Téma: Harmonizacia stupnice  (Prečítané 14883 krát)
0 užívateľov a 2 Hostí prehliada túto tému.
Lubo
stály hosť
*****
Príspevkov: 908


-- JAZZ --


« Odpoveď #15 kedy: 04. November , 2007, 13:22:54 »

nerob chromatiku ako barsco ale skus to spravit aby to davalo zmysel napr. dobre ti posluzia mimotonalne dominanty. Priklad postup C C# D D# E harmonizujes Cmaj7 A7 Dmi7 H7 Emi7 alebo zastupcami Cmaj7 C#dim Dmi7 D#dim Emi7 alebo co ja viem daco kreativnejsie Cmaj7 C#dim Dmi7 Db9 Cmaj7 alebo  Cmaj7 C#dim Dmi7 Fmi7 Cmaj7
« Posledná zmena: 05. November , 2007, 02:23:17 od Pitu » Zaznamenané

brmbolec
stály hosť
*****
Príspevkov: 906



WWW
« Odpoveď #16 kedy: 04. November , 2007, 21:46:06 »

no v každej literatúre sa to označuje ináč.....hh ...j aosm si to zapamätal ako cigánsku.... Zdravíčko

...je to cigánska, som si len riť robil  Beeee


ozaj, neviete niekto nejaké štvrťtónové stupnice? ...Nejaké hinduistické či aké sú to. Potešilo by medzi ktorými intervalmi sú štvrťtóny :) Niečo s hiatusmi sa používa v indických rágach, myslím si že spev sa obohacuje aj menšími imtervalmi ako poltón.
Prikladám nejaké linky

Ten druhý link je fajn na počúvanie :)
Niečo z toho prevzalo aj flamenco.
Fuckt by ma to zaujímalo :)
« Posledná zmena: 04. November , 2007, 22:05:59 od brmbolec » Zaznamenané

Malé, ale potešia :)
floydak
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 450



« Odpoveď #17 kedy: 04. November , 2007, 21:47:28 »

mna by zaujimalo ako by si to v rychlosti hral  Bavím sa skvele Bavím sa skvele
Zaznamenané

jednoducho som ignoroval axiomu
brmbolec
stály hosť
*****
Príspevkov: 906



WWW
« Odpoveď #18 kedy: 04. November , 2007, 21:51:31 »

by si vyťahoval o štvrť tón aby si získal nádych toho štýlu...Alebo by si si dal prepražcovať gitaru  Beeee
...vyzná sa tu v tom niekto?
Zaznamenané

Malé, ale potešia :)
marrtin
miestny štamgast
******
Príspevkov: 1784


"There are no facts, only interpretations." F. N.


« Odpoveď #19 kedy: 05. November , 2007, 16:50:33 »



ozaj, neviete niekto nejaké štvrťtónové stupnice? ...Nejaké hinduistické či aké sú to. Potešilo by medzi ktorými intervalmi sú štvrťtóny :)




pokiaľ viem tak arabi využívajú aj štvsťtóny, oni nemajú v rámci oktávy 12 rovnocenných intervalov ako my v poltónoch, ale 24 štvrťtónov, no neviem či sa v našich obchodoch dostaneš k arabským nahrávkam :)
« Posledná zmena: 06. Marec , 2008, 12:55:52 od marrtin » Zaznamenané

Les Paul + Marshall, čo iné?
floydak
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 450



« Odpoveď #20 kedy: 07. November , 2007, 21:07:00 »

opat jeden teoreticky problem  ha ha ha nerad s tym zase otravujem..:D ale..
majme harmonicku molovu stupnicu od A: A H C D E F Gis
chcem zharmonizovat ton A na septakord, cize pouzijem k tomu: A C E Gis
takze by sa malo jednat o Ami maj7 akord, a mam tu potom vedla seba taku mudru knizku a ta mi tvrdi ze zharmonizovana tonika v harmonickej molovej stupnice je typu m7 cize molovy s malou septimou  Neser ma!
nerozumiem teda tomu zrejme  Bavím sa skvele
dakujem za odpoved
Zaznamenané

jednoducho som ignoroval axiomu
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #21 kedy: 07. November , 2007, 22:01:54 »

Ako dominanta v normalnej molovej stupnici sa zvykne pouzit durovy akord, aj ked by mal podla tohto systemu byt molovy. Nebude to nieco podobne?
Zaznamenané

Pitu
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 6373


guitarist


WWW
« Odpoveď #22 kedy: 08. November , 2007, 09:13:23 »

opat jeden teoreticky problem  ha ha ha nerad s tym zase otravujem..:D ale..
majme harmonicku molovu stupnicu od A: A H C D E F Gis
chcem zharmonizovat ton A na septakord, cize pouzijem k tomu: A C E Gis
takze by sa malo jednat o Ami maj7 akord, a mam tu potom vedla seba taku mudru knizku a ta mi tvrdi ze zharmonizovana tonika v harmonickej molovej stupnice je typu m7 cize molovy s malou septimou  Neser ma!
nerozumiem teda tomu zrejme  Bavím sa skvele
dakujem za odpoved

Ide o to, že G# je citlivý tón a je nezmysel ho hrať v tonike. Preto sa tam zahrá malá septima..
Zaznamenané

floydak
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 450



« Odpoveď #23 kedy: 08. November , 2007, 10:49:17 »

Ide o to, že G# je citlivý tón a je nezmysel ho hrať v tonike. Preto sa tam zahrá malá septima..
dakujem  Žmurk
Zaznamenané

jednoducho som ignoroval axiomu
marrtin
miestny štamgast
******
Príspevkov: 1784


"There are no facts, only interpretations." F. N.


« Odpoveď #24 kedy: 08. November , 2007, 11:47:21 »

Ide o to, že G# je citlivý tón a je nezmysel ho hrať v tonike. Preto sa tam zahrá malá septima..
a tam by si mal potom dáky bordel, nemyslíš G, G#, A??? ja som sa pozrel do múdrej knižky od Andršta, Jazz Rock Blues (vydal tretí diel, ktorý je fantastický) a tam má harmonizaciu harmonickej moll takto: Tmmaj7, IIm75-, III75+, Sm7, D7, VImaj7, VIIdim
Zaznamenané

Les Paul + Marshall, čo iné?
Pitu
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 6373


guitarist


WWW
« Odpoveď #25 kedy: 08. November , 2007, 11:58:56 »

a tam by si mal potom dáky bordel, nemyslíš G, G#, A??? ja som sa pozrel do múdrej knižky od Andršta, Jazz Rock Blues (vydal tretí diel, ktorý je fantastický) a tam má harmonizaciu harmonickej moll takto: Tmmaj7, IIm75-, III75+, Sm7, D7, VImaj7, VIIdim

V tom nie je bordel. Môžeš to zharmonizovať takto presne, je to správne a hrať to bude. Ale ak chceš v skladbe, aby tonika znela upokojujúco, tak tam G# nedáš.
Zaznamenané

marrtin
miestny štamgast
******
Príspevkov: 1784


"There are no facts, only interpretations." F. N.


« Odpoveď #26 kedy: 08. November , 2007, 12:15:25 »

no v podstate ide o to aby veci sedeli do ucha, ale správne by to malo byť s tým Immaj7
Zaznamenané

Les Paul + Marshall, čo iné?
Pitu
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 6373


guitarist


WWW
« Odpoveď #27 kedy: 08. November , 2007, 12:24:34 »

no v podstate ide o to aby veci sedeli do ucha, ale správne by to malo byť s tým Immaj7

Tak tak. Žmurk
Zaznamenané

Altostratus
miestny štamgast
******
Príspevkov: 2211


Ääliö, älä lyö! Ööliä läikkyy!!


WWW
« Odpoveď #28 kedy: 08. November , 2007, 13:20:35 »

Ako dominanta v normalnej molovej stupnici sa zvykne pouzit durovy akord, aj ked by mal podla tohto systemu byt molovy. Nebude to nieco podobne?

V prirodzenej mollovej sa štandardne hráva mollová dominanta. Durová dominanta sa používa v harmonickej mollovej stupnici, vyplýva to priamo zo stupnice.

Am: A H C D E F Gis A
V prirodzenej máš na siedmom stupni malú septimu, takže durový akord by tam moc nesedel.
Zaznamenané

marrtin
miestny štamgast
******
Príspevkov: 1784


"There are no facts, only interpretations." F. N.


« Odpoveď #29 kedy: 08. November , 2007, 13:26:16 »

no jo, ale reč bola o harmonickej mollovej
prirodzená mollová je: Tm7, IIm75-, IImaj7, Sm7, Dm7, VImaj7, VII7

môžeme to zhrnúť:

prirodzená mollová je: Tm7, IIm75-, IImaj7, Sm7, Dm7, VImaj7, VII7
harmonickej moll: Tmmaj7, IIm75-, III75+, Sm7, D7, VImaj7, VIIdim
melodická moll: Tmmaj7, IIm7, IImaj75+, S7, D7, VIm75-, VII75-


prirodzená dur: Tmaj7, IIm7, IIm7, Smaj7, D7, VIm7, VIIm75-
harmonická dur: Tmaj7, IIm75-, IIIm7, Smmaj7, D7, VImaj75+, VIIdim
no nenapísal som ktorý stupeň stupnice je znížený

a Lubo by mohol vysvetliť mimotonalne dominanty

« Posledná zmena: 06. Marec , 2008, 12:57:29 od marrtin » Zaznamenané

Les Paul + Marshall, čo iné?
Strán: 1 [2] 3 4 |   Hore
  Tlačiť  
 
Skočiť na:  

Stránka vytvorená za 0.053 sekund, 23 otázok.