predator
Hosť
|
|
« Odpoveď #210 kedy: 01. Február , 2008, 19:03:58 » |
|
V pohode, si myslím ... ono aj mne znie box trochu ináč naživo a ináč z nahrávky, a toto znie dosť slušne.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
asdfg
|
|
« Odpoveď #211 kedy: 01. Február , 2008, 19:53:43 » |
|
Neni pravda ... tento celý postup platí iba pre lineárny prenosový člen, a lampáč lineárny pri najlepšej vôli proste nie je ... Ak sa merací impulz zdeformuje nelinearitou, výsledkom nebude zosnímanie nelineárnych parametrov členu a jeho prostredia, ale iba znehodnotený vzorok lineárnych vlastností daného setupu.
Zjednodušene povedané dynamické vlastnosti zosíku nezosnímaš takouto statickou snímkou, lebo tie sa menia so zmenou signálu, iba to dobabre charakteristiku boxu.
Viac nájdeš v teórii lineárnych a nelineárnych obvodov.
A preco sa to potom bezne robi? Moj laicky pohlad - impulz zachyti zvuk do urcitej miery vybudeneho koncaku, nie jeho dynamicke spravanie, len jeden "stav". Keby som teda zachytil zvuk koncaku v clippingu, surovemu zvuku preampu by to mohlo dodat aj farbu vybudeneho koncu. Alebo to takto nefunguje?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
lenivy
pravidelný návštevník
Príspevkov: 516
lenivy cvicit
|
|
« Odpoveď #212 kedy: 01. Február , 2008, 20:08:58 » |
|
Nefunguje, pretoze skreslenie je nelinearne. A ten test co si popisal som v podstate spravil, len som to nerobil impulzom ani sine sweepom ale priamo z nahravky gitary (nie je to take presne a je tam trosku sumu).
|
|
|
Zaznamenané
|
Hi Bender! Hi Fender!
|
|
|
mcmaros
|
|
« Odpoveď #213 kedy: 10. Február , 2008, 16:32:42 » |
|
Znie to dost dobre, ale asi na realtime simulaciu to neni. Na mojom pc ani teoreticky. Moze to byt dobre na experimantovanie pri domacich nahravkach. Ja by som pre brnkanie s preampom volil speaker simulator a kusok reverbu.
By ma zaujimalo ako je to riesene napriklad v PODxt. Ked som do toho pustal externe skreslenie, tak to hralo omnoho lepsie ako samotna simulacia aparatu. A nebolo to ani take zahuhlane ako simulacia. Planujem tak s nim zatial pouzivat lampovy preamp. Ked sa vypne simulacia aparatu, tak to celkovo zacne hrat inac. Aj echo a reverb zrazu treba uberat.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #214 kedy: 10. Február , 2008, 17:08:23 » |
|
tak ja mam pomerne starozitne P4 2,5 GHz a impluzy realtime v maximalnej pohode... samozrejme zalezi od zvukovky, za vselijake onboardy nerucim, jak funguju... inak mam dobry tip na "konvoluator" - freevrb3 funguje skvele, ma minimalnu latenciu, je zadarmo a nepada (na rozdiel od RevolVerbu) http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=180677
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 7479
WWW
|
|
« Odpoveď #215 kedy: 10. Február , 2008, 17:45:18 » |
|
(...) inak mam dobry tip na "konvoluator" - freevrb3 funguje skvele, ma minimalnu latenciu, je zadarmo a nepada (na rozdiel od RevolVerbu) (...) Pred casom som ho skusal. Nezacal som ho ale bezne pouzivat, lebo oproti RevolVerbu bral ovela viac CPU, ak si dobre pamatam. Skraka pruser. Miesto 15% asi 30% ?? Alebo v tom bol nejaky iny dovod, preco ma oproti RevolVerbu nepresvedcil, neviem. RevolVerb mi nepadal, ale obcas bol v zvuku lupanec.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #216 kedy: 10. Február , 2008, 17:56:01 » |
|
zatazovo mi pride RevolverB a Freeverb rovnaky. mne Revolverb pada stale aj v Sonare, aj vo Vegase. nie ze Revolverb pada, ale on zhadzuje cele neulozene projekty. + nedokaze ani v SondForge a ani vo Vegase a ani v Sonare exportnut audio. export prebehne, bud akoby tam ziadny plugin nebol alebo uplne ticho.
Freeverb funguje, ma dobry zvuk, nepada, ma prijatelny latenciu a da sa do neho nahadzat viacej impulzov naraz a spravit si vyslednu farbu pomerom, cosi ako obdoba viacerych mikrofonov pri snimani orig. bedne.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 7479
WWW
|
|
« Odpoveď #217 kedy: 10. Február , 2008, 18:14:11 » |
|
Nechaval som tu zo tri exportnute ukazky s RevolVerbom. Presnejsie RevolVerbLite. Teraz som pozeral, ako je to s cpu, RevolVerbLite 5-6%, FreeVerb3 11-12%. DAW Reaper.
Teraz sa mi zda, ze ten FreeVerb3 mal vo zvuku castejsie lupance, ako RevolVerbLite.
|
|
« Posledná zmena: 10. Február , 2008, 18:14:59 od Martinlm »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #218 kedy: 10. Február , 2008, 18:20:02 » |
|
no vidis a mne Revolverb neexportuje ale zhadzuje hosta.... ale napriklad Acoustic Mirror od Sonic Foundry je uplne fasa a vsetko okolo, akurat ma vlastnu sukromnu nahratelnu latenciu. a zase Altiverb a Wizooverb maju divny zvuk, aspon ja neviem, ako sa to da este inac nastavit. fajn aj so simulaciou full tuningovatelneho koncaku je Revalver II, len mi je nesympaticky prostredim. ale tie nastavovaky okolo koncovych lamp, biasov, napati, odporov a neviem coho vsetkeho su uplne uzasne... len trosku zdrzuju od prace
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #219 kedy: 10. Február , 2008, 21:01:14 » |
|
no... takze mam nove rozumy. toto napisal uzivatel kexik na electrozone fore, kde sa o konvolucii tiez keca posledne dni: impulz mozes nahrat s hocakym budiacim signalom, len musi byt znamy. potom sa spravi dekonvolucia (oddelenie povodneho signalu od "primesi") a mas to. budenie impulznym signalom je teoreticky najjednoduchsie ale v praxi nemozne: on totiz impulz v reali neexistuje. to co si vygeneroval v SF sa z prevodnika na zvukovke dostane von zaoblene alebo nakmitane na hrane (podla toho aky kvalitny LP filter je za prevodnikovym chipom)cize nasa vyroba impulzov bola principialne nespravna. inak existuje na to aj SW, navod je takyto: Download Voxengo Deconvolver: http://www.voxengo.com/product/deconvolver/
The demo version works perfectly for what we have to do, so you don't need to have a registered version (but the demo will allow you to create 3 impulses per session, so, after 3 impulses, you have to restart the program )
Open Voxengo Deconvolver.
We need a "TEST TONE", basically a sine sweep containing al the frequencies we can hear... just click on "Test Tone Gen", use the default settings (24bit, 44100Hz, mono, 3 sec., DON'T CHECK "apply fade in-out for reverse" ) and click on "generate".
Ok, now we need to route that wave file inside the Cab/Mic we want to capture... so you have to route the file inside the power amp of your head (fx-return or power-amp in) and record the cab output with the mic... Just connect your soundcard output to the poweramp and record the mic signal (you could need 2 pc or a soundcard that allowa you to play and record at the same time... you could do that with a DAW). Beware the clipping of the Test Tone!!! It doesn't have to clip!!! Lower the volume!!!
Export the recorded tone on a 24bit Wave Mono file.
The recorded tone will be the "file to process" in Voxengo (obviously the Test Tone File is the Test Tone we have generated a while ago).
Set "Out Bit Depth" to 24 and select just "Normalize to -0.3dbFS"
Click process and you'll have a wave file in the same directory of the processed tone. This is your impulse! nemam poruke bohuzial ziadny box, takze k pokusom sa dostanem az niekedy neskorej...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
mcmaros
|
|
« Odpoveď #220 kedy: 10. Február , 2008, 21:12:54 » |
|
Ja mam teda este stale obstarozny celeron 900 , co je teda uz velmi stare, ale dokazal som rozchodit rozne pluginy s malou zatazou na cpu. Skusim sa s tym pohrat teda ci to pojde a skusim to potom porovnat s tym podom. Zvukovku mam Soundblaster Audigy SE. Inac naco nahravat vlastne impulzy, ked sa daju stiahnut. Hlavne ked je to problematicke nahrat to kvalitne.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 7479
WWW
|
|
« Odpoveď #221 kedy: 10. Február , 2008, 21:28:13 » |
|
no... takze mam nove rozumy. toto napisal uzivatel kexik na electrozone fore, kde sa o konvolucii tiez keca posledne dni: (...) Nedavno tu musicman daval link na nejaky emericky hovoriaci web, kde bol presne tento alebo velmi podobny postup. Asi sa ti to nechcelo citat
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
lenivy
pravidelný návštevník
Príspevkov: 516
lenivy cvicit
|
|
« Odpoveď #222 kedy: 10. Február , 2008, 23:34:55 » |
|
Predator taka otazocka, nacitam nejaky kus (pocet samplov) povodneho a vystupneho wavka, dekonvolvujem cez fft, vyjde uplne nieco strasne, zoberem inak velky kus (a to je ten problem ze nechapem aky) a vyjde nadherny impulz. Nevies mi vysvetlit preco? (v matlabe, ale to urcite neni sposobene tym) Za toto ma asi zabijete, ale cely zazrak vyzera takto (btw. kaslite na demoverzie ): function moja_dekonv ro=wavread('d:\ro.wav',[44100 125000]); #original od prvej sekundy nejaky interval rm=wavread('d:\rm.wav',[44100 125000]); #vystup ro=ro(:,1); #mono rm=rm(:,1); fm=fft(rm); #fourier fo=fft(ro); #a este jeden fc=ifft(fm./fo); #./ je / po prvkoch (su to matice) fc=real(fc); wavwrite(fc/max(abs(fc))*0.9999,44100,16,'d:\impulse.wav'); #normovane Trochu som sa s tym tusim hral, tak dufam ze som nepomazal tie zle riadky .
|
|
|
Zaznamenané
|
Hi Bender! Hi Fender!
|
|
|
opossum
|
|
« Odpoveď #223 kedy: 11. Február , 2008, 17:45:09 » |
|
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
|
|