Dorian
|
|
« Odpoveď #105 kedy: 20. December , 2008, 16:32:22 » |
|
V tomto sa nemýliš. Ale.. ..prečo znižovať veľkú septimu o celý tón na zmenšenú..? Zmenšenú dostaneš napr v molovej stupnici znížením jej malej septimy o poltón. Takže: Zmenšené intervaly dostaneš tak, že znížiš o poltón čisté alebo malé. Zväčšené zas zvýšením o poltón čistých a veľkých intervalov. Netýka sa to len septimy. Peto vsak ma neuc prosim ta tieto veci tuto teoriu som zozral ked som mal 8 rokov na hudobnej skole, len som sa ta pytal co ti je logickejsie a to ohladom septimy..ked si vehementne napisal, ze nesuhlasis. to je vsetko..
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
udry
Hosť
|
|
« Odpoveď #106 kedy: 20. December , 2008, 16:35:35 » |
|
Ešte pre udryho. Blažej má pravdu, tieto akordy sú samozrejme poskladané tercie nad seba. Cmaj7 sú nad sebou veľká tercia, malá tercia, veľká tercia C7 - veľká, malá a malá tercia Cmi7 - malá, veľká a malá tercia Cmi7,5- - malá, malá a veľká tercia Cdim - tri malé tercie nad sebou
A k čomu je to dobre,takymto spôsobom pitvat akordy? Šak ked tvorim akord napr. C7,tak je pre mna podstatna tercia a septima a zo značky akordu je to jasne. Ked sa ta niekto opyta na akord C7,tak čo mu povieš? Že ma velku, malu a malu terciu? Ja mu poviem,že ma velku terciu a malu septimu. A u zložitejšich akordov...jajaj to budeš ako vysvetlovat?. A čo akordy s vynechanou terciou,alebo vynechanou kvintou,tam to ako bude ?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #107 kedy: 20. December , 2008, 16:38:13 » |
|
Peto vsak ma neuc prosim ta tieto veci tuto teoriu som zozral ked som mal 8 rokov na hudobnej skole, len som sa ta pytal co ti je logickejsie a to ohladom septimy..ked si vehementne napisal, ze nesuhlasis. to je vsetko.. reagoval som hlavne na dvojzmenšenú, čo nie je ani logické, ani pravda. Inak je všetko ok. Nepotrebujem nikoho ani poučovať ani nič, len nechcem, aby to tu niekoho poplietlo. Logické je zmenšovať malú a zväčšovať veľkú.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Dorian
|
|
« Odpoveď #108 kedy: 20. December , 2008, 16:47:20 » |
|
reagoval som hlavne na dvojzmenšenú, čo nie je ani logické, ani pravda.
uz sa mi nechce..kludne si zmensuj malu septimu...ano, malu septimu mozes zmensit, ale nie pri tvorbe akordu "dim 7" z dur stupnice kde je velka septima a tu musis dva krat zmensit, cize dvojzmensit, alebo z velkej urobit malu coz je jeden krok a z male urobit zmensenu, coz je druhy krok. urobime teda dva kroky, cize DVOJZMENSIME..co na tom neni logicke.. uz to prosim ta neriesme, ide mi to na nervy..
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #109 kedy: 20. December , 2008, 16:53:33 » |
|
A k čomu je to dobre,takymto spôsobom pitvat akordy? Šak ked tvorim akord napr. C7,tak je pre mna podstatna tercia a septima a zo značky akordu je to jasne. Ked sa ta niekto opyta na akord C7,tak čo mu povieš? Že ma velku, malu a malu terciu? Ja mu poviem,že ma velku terciu a malu septimu. A u zložitejšich akordov...jajaj to budeš ako vysvetlovat?. A čo akordy s vynechanou terciou,alebo vynechanou kvintou,tam to ako bude ?
je to fajn vedieť, aké intervaly máš medzi jednotlivými tónmi v akorde. Aj teoreticky, aj vizuálne na hmatníku. Akordy sa prosto tak tvoria, že dávaš tercie nad seba. Ale ak ťa to nezaujíma, nič sa nedeje. Dá sa to opísať viacerými spôsobmi, ktorý ti je najprijateľnejší, ten si zafixuješ.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
udry
Hosť
|
|
« Odpoveď #110 kedy: 20. December , 2008, 17:03:12 » |
|
Ale ak ťa to nezaujíma, nič sa nedeje.
Neviem,čo si mi tym chcel povedat,ale neva. Akordy,ich tvorba, atd.,mi nerobia problem.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
carttoon6
nováčik
Príspevkov: 36
|
|
« Odpoveď #111 kedy: 21. December , 2008, 11:07:54 » |
|
chcel by som sa spytat . mam ,a moll, a spievam don ho ,a,potom ho zmenim na a moll 7 a spievam ,g,?a vobec ako to je s timy sedmickam myslim pouzitie ci vyznam. ?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Dorian
|
|
« Odpoveď #112 kedy: 22. December , 2008, 20:18:53 » |
|
dorian, problem je podla mna v tom, ze ty to odvodzujes zle, resp. nesravne, od nespravneho/nevhodneho tonu. zmenseny septakord sa v hudbe vyskytuje najcastejsie ako modifikovana dominanta, cize septakord na 7. stupni stupnice. cize v C dur by to bol akord H - D - F - A, toto je vsak zmensene maly septakord (aspon myslim, ze sa tak vola). ak chceme zvukovo farebnejsi, vyraznejsi akord, tak znizime ton A na As (ton znizime jedenkrat. z malej septimy dostaneme zmensenu) a dostaneme zmenseny septakord. v mol netreba zmensit septimu, ale zaviest citlivy ton. problem bol v tom, ze ty si ten akord odvodzoval od prveho stupna toniny. to nie je podla mna dobre, ani vhodne a ani sa to nepouziva(v hudbe, co pouvam ja ). naco upravovat toniku(ktora by prave mala byt konsonantna:durova/molova)? to by si predsa musel zmenit 3 tony, aby si dostal zmenseny septakord. to uz sa snad ani neda nazvat alteraciou. neber to tak, ze ta chcem poucovat. urcite nie. len som chcel pridat svoj pohlad na vec. teda, ze ak tento akord odvadzas zo stupnice C dur, tak je logicke a prakticke odvodit ho od tonu H a nie od tonu C. tot vsjo, co som chcel povedat. ano mas pravdu, pokial sa to tyka odvodzovania akordov v danej tonine. ja som to rozoberal vseobecne od tonu C teda som riesil Cdim7 a C7/5b. Ak to teda ma byt v tonine Cdur je jasne,ze na siedmom stupni sa objavi akord H7/5b no ale to uz je ina zalezitost
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Altostratus
|
|
« Odpoveď #113 kedy: 22. December , 2008, 20:24:49 » |
|
chcel by som sa spytat . mam ,a moll, a spievam don ho ,a,potom ho zmenim na a moll 7 a spievam ,g,?a vobec ako to je s timy sedmickam myslim pouzitie ci vyznam. ? Pýtaš sa dosť nezrozumiteľne... každý akord predsa pozostáva z troch, alebo viacerých tónov, takže ak zaspievaš do akordu ktorýkoľvek z nich, bude to ladiť. Napr Amoll je ACE - skús si to, všetky tri tóny ti do neho budú perfektne sedieť. To isté pri Amoll7, teda ACEG. Čo sa týka použitia sedmičkových akordov, prečítaj si celú túto tému.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
hate_me
|
|
« Odpoveď #114 kedy: 07. Február , 2009, 16:00:08 » |
|
caute, mam jednu otazku a nechcel som zakladat dalsiu temu... co je toto za akord? E H G D A E ? ako sa to nazyva a oznacuje? spekulujem nad tym uz dlhsie ale neviem na to prist. dakujem za odpovede
|
|
|
Zaznamenané
|
... ale potom som mu pretiahol sestru a od vtedy sa na mna hnevá ...
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #115 kedy: 07. Február , 2009, 16:03:37 » |
|
fakt dobra otazka. taka k veci...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Zeck
|
|
« Odpoveď #116 kedy: 07. Február , 2009, 16:06:26 » |
|
caute, mam jednu otazku a nechcel som zakladat dalsiu temu... co je toto za akord? E H G D A E ? ako sa to nazyva a oznacuje? spekulujem nad tym uz dlhsie ale neviem na to prist. dakujem za odpovede je viac moznosti moze to byt napr. Em7 add4
|
|
« Posledná zmena: 07. Február , 2009, 16:11:22 od Zeck »
|
Zaznamenané
|
"We're going to create something that they can't steal because they can't play it." :-) - Thelonious Monk
|
|
|
hate_me
|
|
« Odpoveď #117 kedy: 07. Február , 2009, 16:10:23 » |
|
je viac moznosti moze to byt napr. Em7 add6 vdaka fakt dobra otazka. taka k veci...
he?
|
|
|
Zaznamenané
|
... ale potom som mu pretiahol sestru a od vtedy sa na mna hnevá ...
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #118 kedy: 07. Február , 2009, 16:11:30 » |
|
skôr add4
E G H D - dáva molový septakord - Emi7 A je pridané
Emi7add4 - to je vlastne Emi11 bez F#
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Zeck
|
|
« Odpoveď #119 kedy: 07. Február , 2009, 16:12:01 » |
|
vdaka :)he?
uz som to zmenil, som sa trochu unahlil je to kvarta
|
|
|
Zaznamenané
|
"We're going to create something that they can't steal because they can't play it." :-) - Thelonious Monk
|
|
|
|