predator
Hosť
|
|
« Odpoveď #45 kedy: 22. Jún , 2008, 22:47:42 » |
|
Aj tam to funguje, síce trochu ináč, lebo tam je zvuk korpusom nielen filtrovaný, ale na rozdiel od plných nástrojov aj rezonanciou zosilňovaný, ale fyzika funguje pochopiteľne aj tam. Pri akustikách síce na rozdiel od solidbody nástrojov rezonuje celé telo, ale to je tenučké a ľahké, a tak ku veľkej strate nedochádza, a navyše sa odobratá energia nestráca v masívnom materiáli, ale jeho chvením sa vyžaruje do priestoru. Tam platí zasa to, že nástroj musí mať pevný hrubý krk (kvôli sustainu) a a čo najtenšie dosky tela (kvôli hlasitosti a farbe). Tak to funguje napr. u klasickej koncertnej španielky.
Pololub je zasa kompromis medzi oboma svetmi. Veľa pololubov má práve preto stredový masívny blok.
|
|
« Posledná zmena: 22. Jún , 2008, 22:50:18 od Predator »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Roberto
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 3467
|
|
« Odpoveď #46 kedy: 22. Jún , 2008, 23:30:17 » |
|
Gibson LP hraje s dlhým sustainom v skutočnosti nie vďaka pevnej kobylke, ale napriek nej ... zachraňuje ho husté ťažké mahagónové drevo a masívny hrubý krk. Obidve tieto veci majú vysokú zotrvačnú hmotnosť a tak je odčerpávanie energie struny menšie. Navyše drevo odfiltruje dosť veľa kovového bordelu zo zvuku. Ak by sa urobil z ľahšieho dreva, alebo ak by sa ubrala časť materiálu, začal by odoberať viac energie ako je zdravé a prestalo by to hrať. Eddie Van Halen kedysi spravil experiment, kúpil Gibson Explorer s pevnou kobylou a vyrezal kus dreva za kobylou. Nástroj sa brutálne zhoršil, začal hrať tenko a klesol sustain, lebo sa zmenšila zotrvačná hmotnosť v kritickom bode uchytenia strún.
oponujem, pretoze mahagon je priserne makke drevo a je velmi lahke.. eddie van halen mal jasenovy ibanez destroyer ktory odkupil ( http://en.wikipedia.org/wiki/Ibanez_Destroyer) a odpilil z neho. fyzika ma aj ine zakonitosti, sam som ju kedysi studoval ale neaplikoval by som ju v tom najhrubsom zrne na hudobne nastroje. To co pises si mysleli aj vyskumnici vo fenderi, nez zistili ze 6 srobove klasicke tremolo ma lepsi sustain aj zanechava lepsi charakter. vivat, idem spat. 3 dni do statnic.
|
|
|
Zaznamenané
|
“Hot funk, cold punk, even if it's old junk, it's still rock and roll to me.” ~ Billy Joel
"Using a pedal for dirt with a great vintage Marshall is like driving a Ferrari with an automatic transmission. It's still a Ferrari but you can sure as have a lot more fun with a manual."
|
|
|
Juraj_T
|
|
« Odpoveď #47 kedy: 23. Jún , 2008, 05:32:55 » |
|
Mam doma fender strat a gibson explorer. Explorer je vyrazle lahsi ako stratocaster, ale sustain ma pocutelne dlhsi. Z mojich skusenosti sa sustain zvysil ked som na exploreri dal strunik nizsie. Rovnako sa sustain zvysil, ked som dal na strate kamene vyssie - v oboch pripadoch sa znizil uhol pod akym prichadzaju struny na kamene. Taktiez na strate mi pomohlo, ked som zamenil blok tremola z povodneho, ktory mi praskol za blok callaham z masivnej ocele a v plnej velkosti. Co som cital, tak kobylka na 6 srubach ma lepsi sustain ako novsie tremolo na 2 trnoch, kedze sa lepsie prenasaju vybracie na drevo.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
predator
Hosť
|
|
« Odpoveď #48 kedy: 23. Jún , 2008, 06:14:39 » |
|
Mam doma fender strat a gibson explorer. Explorer je vyrazle lahsi ako stratocaster, ale sustain ma pocutelne dlhsi. Z mojich skusenosti sa sustain zvysil ked som na exploreri dal strunik nizsie. Rovnako sa sustain zvysil, ked som dal na strate kamene vyssie - v oboch pripadoch sa znizil uhol pod akym prichadzaju struny na kamene. Taktiez na strate mi pomohlo, ked som zamenil blok tremola z povodneho, ktory mi praskol za blok callaham z masivnej ocele a v plnej velkosti. Co som cital, tak kobylka na 6 srubach ma lepsi sustain ako novsie tremolo na 2 trnoch, kedze sa lepsie prenasaju vybracie na drevo.
No veď jasne ... zvýšením uhla sa zmenšil prenos energie kmitov za hranu kobylky, a tým mimo struny. Určite si si po tomto nastavenívšimol aj priostrenie zvuku. To je dané tým, že drevo zo strún odvádza menej vyšších harmonických. Rovnako ako pomohla sustainu kobylka z masívnej ocele. Toto s tými 6 šrúbami funguje, ale principiálne presne naopak ako znel argument - struny sú na strane kobylky zaťažené väčšou zotrvačnou hmotnosťou, lebo sa pridáva hmotnosť dreva okolo kobylky. Voľný dotyk dreva a kovu zasa do určitej miery eliminuje odčerpávanie energie základného tónu struny. Floyd ale toto nepotrebuje, lebo je o dosť väčší a ťažší ako vintage tremolo a teda na dostatočný odraz energie nazad do struny stačí jeho zotrvačná hmotnosť. Ináč, vibrácie dreva síce naozaj zlepšujú zvuk, lebo pohltia neželané frekvencie (ináč by gitara znela ako banjo, len s väčším sustainom), ale keďže vždy je niečo za niečo a zákon zachovania energie platí furt, sustain sa skráti.
|
|
« Posledná zmena: 23. Jún , 2008, 06:17:35 od Predator »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
zakky
Hosť
|
|
« Odpoveď #49 kedy: 23. Jún , 2008, 08:29:32 » |
|
no ale teraz je floyd tazsi ako hociaka gitara ktora je spojena pevnou kobylkou?
nechapem teraz preco by mal mat teda floyd dlhsi sustain?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 7479
WWW
|
|
« Odpoveď #50 kedy: 23. Jún , 2008, 09:27:19 » |
|
Predator tvrdi, ze to funguje ako zotrvacnik. Ma to na masivnejsi blok ako ine systemy a nejakym sposobom to kmita spolu so strunou, dlhsie/viacej nez ostatne.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
musicman
|
|
« Odpoveď #51 kedy: 23. Jún , 2008, 09:30:13 » |
|
podla tychto teorii ma zvar mensie straty tak by sa mohli struny privarit na kobylu
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #52 kedy: 23. Jún , 2008, 09:37:11 » |
|
tieto fyziky su predsa stare zname veci, je to tu vo fore uz popisane...
akurat co som zachytil ? ze floyd ako zotrvacnik ? sa mi nezda... floyd ako hrkaci system plavajuci vo vzduchu a v rovnovahe vdaka par makkych pruzin... to skorej.
mam doma tazku mahagonovu gitaru, z kubanskeho tazkeho dobre povazovaneho mahagonu... s FR - zdaleka nema taky sustain, ako bezny slusny priemerny LP. preco ? pocul som z toho isteho mahagonu aj LP a to bolo na mile daleko... co sa tyka dlszky sustainu, o tom sa bavime, nie ?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
styrioci
|
|
« Odpoveď #53 kedy: 23. Jún , 2008, 09:39:37 » |
|
musicman:je to neprakticke.. ci pri vymene strun vymenis rovno aj kobylu? ono teoria je jedna vec, prax je druha...kedze gitara je fyzikalne nedokonala sustava, tak sa nejake presne zavery vyniest nedaju. kludne moze byt gitara s floydom so ziadnym sustainom a gitara s pevnou kobylou s nehoraznym sustainom a naopak.. podla tychto teorii sa da iba odhadnut ako sa bude dana gitara spravat.. napriklad ak mam gitaru s lacnym floydom s makkym floydom a dam tam poriadne tremolo s masivnym blokom, tak mozem ocakavat narast sustainu a pod.. pripadne, ked mas tu istu gitaru s tuneomatic kobylou a struny uchytene pomocou strunnika alebo cez telo..
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
miso_kolo
|
|
« Odpoveď #54 kedy: 23. Jún , 2008, 10:06:53 » |
|
predator, teba je tu skoda, chod na konkurz do gibsna, fendra, mozno aj marshall s mesou sa budu o teba trhat
|
|
|
Zaznamenané
|
stoka!
|
|
|
predator
Hosť
|
|
« Odpoveď #55 kedy: 23. Jún , 2008, 10:18:58 » |
|
Predator tvrdi, ze to funguje ako zotrvacnik. Ma to na masivnejsi blok ako ine systemy a nejakym sposobom to kmita spolu so strunou, dlhsie/viacej nez ostatne.
Práve naopak Vysoká zotrvačná hmotnosť bráni úniku energie struny do okolia. Vtip je v tom, že čím masívnejšie tremolo, tým kmitá so strunou menej a tým menej energie odoberá zo struny, a preto jej amplitúda kmitov klesá pomalšie.
|
|
« Posledná zmena: 23. Jún , 2008, 10:28:43 od Predator »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
predator
Hosť
|
|
« Odpoveď #56 kedy: 23. Jún , 2008, 10:20:29 » |
|
predator, teba je tu skoda, chod na konkurz do gibsna, fendra, mozno aj marshall s mesou sa budu o teba trhat Ak si myslíš, že sa mýlim, tak mi to vyargumentuj. To, čo si napísal, hovorí viac o tebe ako o nesprávnosti môjho názoru.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
predator
Hosť
|
|
« Odpoveď #57 kedy: 23. Jún , 2008, 10:25:03 » |
|
Ináč pre pochybovačov, urobte si jeden experiment so stojatým vlnením. Natiahnite pár metrov lana a druhý koniec uchyťte o niečo pružné (trebárs tenký prútik atď). Skúste lano rozkmitať druhým koncom tak, aby sa odrazená vlna vracala nazad. Potom si zopakujte rovnaký pokus, ale lano uviažte o niečo pevné (trebárs betónová stena). Pochopíte, o čom točím.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 7479
WWW
|
|
« Odpoveď #58 kedy: 23. Jún , 2008, 10:26:52 » |
|
Práve naopak Vysoká zotrvačná hmotnosť bráni úniku energie struny do okolia. Tak som to v podstate myslel, ale neviem, ci tomu verim Je to jedno. Ked chcem gitaru s Floyd Rose, tak ju mam, ked nechcem, tak nemam. Sustainu moze byt malo, alebo ho moze byt dostatok. Nechapem, aky ma vyznam sa dohadovat nad dlzkou sustainu, to nikoho nezaujima, len co sa pivnicaci mozu chvalit a hadat, ktora ma viacej
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
miso_kolo
|
|
« Odpoveď #59 kedy: 23. Jún , 2008, 10:35:28 » |
|
Ak si myslíš, že sa mýlim, tak mi to vyargumentuj. To, čo si napísal, hovorí viac o tebe ako o nesprávnosti môjho názoru.
nemam ziadne protiargumenty, myslim to vazne, tvoj nazor sa mi zda spravny
|
|
|
Zaznamenané
|
stoka!
|
|
|
|