yamaha ns-10 je legenda
svojho casu ani nevedeli co sa im podarilo vyrobit, ale doteraz sa len jednej firme podarilo napodobnit ich vlastnosti, nepamatam sa meno, ale boli to take hnusne kobercove repraky
zohnat je ich uz tazko, jedine bazar, ked skrachoval vyrobca reproduktorov prestali sa vyrabat..mal som jedno PDFko kde boli merania roznych monitorov, holy grail tam boli tieto yamahy a porovnavali to so vsetkym moznym az po behringer
tu som nasiel link na nejaky pribeh o ns-10
http://www.soundonsound.com/sos/sep08/articles/yamahans10.htmja osobne som mal moznost robit na 3 ci 4 roznych paroch, s roznymi zosikmi..pravda je, ze nehraju moc "pekne", hocijake ine monitory hrali prijemnejsie, ale co mne na nich osobne najviac cenilo, bola lokalizacia zvuku..najma pri klasickej hudbe, vela nastrojov - pracovat s priestorom, mixom, dozvukom bolo na nezaplatenie na ns-10 oproti hocijakym inym, niekolko desiatok nasobne drahsim monitorom
to ze su referenciou pre zly posluch, to neviem, takisto aj ze sa na ne miesa preto, ze ked to na nich hra dobre, tak to hra vsade dobre..ked si ich napocuvas tak sa s nimi pracuje perfektne co sa tyka frekvencii a priestorovej lokalizacie zvukov, prace s reverbom
ale osobne robit len na tychto bedniach by ma nebavilo, v kazdom studiu je to pre mna viacmenej len kontrolny posluch popri hlavnom
sekundarny posluch je dolezity, ale da sa riesit uplne bez problemov - kup si nejake pocitacove sumitka..potom si to prehraj cez notebookove repraky..mozes si hodit nahravku do mobilu - pustis cez mobil, cez sluchadla..potom v aute..poznam ludi co maju pripojene aj stare chrchlave radia, pripadne TV ako referencny posluch...ale najlepsi referencny posluch je mat napocuvane veci na svojej zostave vo svojej miestnosti - potom clovek presne vie co ma robit aj ked ma lacnejsie monitore - tie drahe su lepsie preto ze to ide jednoduchsie a nemaskuju a neklamu tolko