Satch
|
|
« kedy: 22. Máj , 2005, 09:08:21 » |
|
Caute machri....mam dotaz: som vlastnikom gitky Epiphone SG-310 a uz ma tam fakt stvu tie korei snimace a uvazujem nad novymi--najlepsie riesenie sa mi zda byt SBS pasivne ale fakt sa neviem rozhodnut medzi tymi kvantami snimacov--nie som elektrotechnik ani nebudem tak mi tie hodnoty moc nehovoria-- a zvuk sa na stranke porovnat neda ...tak skuste poradit--ide o 2x humbucker a nech je zvuk co najlepsi samozerejme :yes: ..styl hudby by mal byt ala Aerosmit, Guns, a proste rock a Hard Rock a taaak..
|
|
|
Zaznamenané
|
Follow the details...
|
|
|
Roberto
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 3467
|
|
« Odpoveď #1 kedy: 22. Máj , 2005, 10:59:56 » |
|
Zober si jedno PAF pro (niesom si isty, ale asi to je DP 151) ku kobylke, a standartne PAFko ku krku. A mas po problemoch.. Ak chces nieco extra, tak ti mozem odporucit nieco ine. Zalezi ci chces nieco standartne znejuce, alebo moderne a silne. Inak keby si velmi chcel nieco vyskusat, tak sa mozeme dohodnut a ja mam tych snimacov trochu viac vo viacerych gitarach, tak mozeme to prehodit aby si videl ako sa to bude chovat.
|
|
|
Zaznamenané
|
“Hot funk, cold punk, even if it's old junk, it's still rock and roll to me.” ~ Billy Joel
"Using a pedal for dirt with a great vintage Marshall is like driving a Ferrari with an automatic transmission. It's still a Ferrari but you can sure as have a lot more fun with a manual."
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #2 kedy: 22. Máj , 2005, 22:06:29 » |
|
Kup si Gibson 490R ku krku a Gibson 498T ku kobylke. Su to snimace, ktore sa osadzaju do Les Paulov aj SG-ciek. Mam ich na svojom Les Paule a su perfektne. Pred nimi som mal Seymour Duncan SH4, co je dost slavny model, ale tie Gibsony su lepsie. Nie su prave lacne, ale chcel si poradit najlepsi zvuk. SBS snimace poznam len zbezne, ale nepresvedcili ma. Treba vsak uznat, ze su lacne.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4299
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #3 kedy: 23. Máj , 2005, 00:24:25 » |
|
Ked z Gibsonov, tak by som radil Burstbuckery 2 & 3, maju vyborny zvuk, celkom podobny original PAF, su skvele na starsi rock.
|
|
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
Majo Fero
|
|
« Odpoveď #4 kedy: 23. Máj , 2005, 13:44:31 » |
|
Ja snimace rozdelujem do 3 kategorii: 1. drevovy typ zvuku 2. PAF typ zvuku 3. moderne typy zvuku Na SG, ako aj na ine gitary sa daju dat snimace vselijake, ale najdolezitejsie je mat predstavu o zvuku. Aka je ta tvoja predstava? Ale asi najskor by som s kontaktoval u pana Slapaka osobne. Ale nejaku predstavou by si asi uz mal v hlave mat.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Satch
|
|
« Odpoveď #5 kedy: 23. Máj , 2005, 14:47:38 » |
|
no predstava je asi taka ze by som zvuk mal najradsej co najurivelzajnejsi--Angus Young a Slash..a Satrianiho si rad zahram casto..ale s kapelou gansovky a aerosmith..tak nieco v tom style..ale univerzal..zvuk nemusi byt na power metal a ine tvrdsie typy metalov...proste skor technickejsie hranie...fakt uz neviem ako to obkecat...hmmm...a mohol by si k tym tvojim typom napisat aj ktori gitaristi maju aky sound-osobne neviem kto ma ""PAF sound""...dik
|
|
|
Zaznamenané
|
Follow the details...
|
|
|
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 7479
WWW
|
|
« Odpoveď #6 kedy: 23. Máj , 2005, 16:20:12 » |
|
dr.karpathorky pripadne vysvetli blizsie tvoje rozdelenie, bol by som celkom zvedavy..
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #7 kedy: 23. Máj , 2005, 20:01:23 » |
|
martinLM, Satch - trochu z historie... V roku 1957 firma Gibson prisla na trh s prvym dvojcievkovym snimacom. Druha cievka mala za ulohu odrusit brum, po anglicky hum, cize preto nazov humbucker. Tieto prve humbuckery mali vzadu nalepku s napisom "Patent Applied For". Takto sa vyrabali len nejake 2-3 roky. Potom Gibson trochu inovoval, dalsie verzie uz nalepku s napisom nemali, ale mali trochu silnejsi vystup a asi aj inu zmes Alnico magnetu. Povodne snimace zostali vyhladavanou az zberatelskou raritou, pretoze jednak ich bolo vyrobenych pomerne malo a mali iny zvuk - slabsi, s prijemnejsimi vyskami. Ludovo sa im hovorilo PAF. Tie dalsie humbuckery, co zacal Gibson pouzivat su v podstate dodnes tie iste, dnes sa znacia 498T ku kobylke a 490R ku krku. Oznacenie PAF sa ovsem podarilo zaregistrovat firme DiMarzio, takze oni vyrabaju oficialne PAF alebo aj PAF Pro. Ked sa teda povie PAF, mysli sa tym vintage zvuk - slabsi vystup, jasnejsi zvuk. Taketo snimace dnes vyraba v podstate kazda firma, u Seymour Duncanu je to SH-1 '59 Model. Ja som mal svojho casu dost dlho na gitare Schaller Golden 50 v krkovej verzii. Mal som ho pri kobylke a bol som nadmieru spokojny. Ak "originalny" PAF, Gibson robi repliku svojho povodneho modelu, vola sa 57' Classic, dokonca ma vzadu aj nalepku "Patent Applied For". Zo vsetkych, snimacov, co som vymenoval, najhorsi bol podla mna DiMarzio, vobec mi nepripadal "vintage". Gibson 57' Classic, a samozrejme ani povodny model som nepocul.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Majo Fero
|
|
« Odpoveď #8 kedy: 24. Máj , 2005, 09:58:36 » |
|
Rastis ako odbornik v historii uz napisal nieco o PAF. Vyborne, mas super prehlad. Nieco o mojom triedeni snimacov: 1. kategoria - drevovy typ zvuku: Je to ten typicky zvuk starych polo a celolubovych Gipsonov pouzivanych prevazne blues a jazzmanmi sveta. BBKing, J.McLaughlin atd... Maju slabsi vystup, gulate basy a vysky, plus maju typicke drevove stredy. Pouzivaju sa alnico 2,3 alebo 5 magnety. Gulatsi zvuk prida aj niklova platnicka na snimaci. Na tomto type snimacov je celkom srandovne naucit sa hrat na skreslenom zvuku. Na cistom zvuku su velmi kremove a drevove, ale pri skreslenom sa clovek pekne narobi. Kvatitny ton z nich dokazu vyludit iba dobri gitaristi. Neodporucam pre rychlu hru ala Yngie. su to napr.: Gipson '57 Classic DiMarzio PAF Seymour Duncan '59 model PRS McCarty 2. kategoria - PAF typ zvuku: Je to vlastne nejaka modifikacia prvej kategorie. v com sa odlisuju: PAF nema take drevove stredy ma vacsi vystup hra viac v pasme bohatsie vysky v com su totozne: najcastejsie Alnico 5 magnety moznost pouzit niklovu platnicku Je vhodny na ciste aj skreslene zvuky. Najcastejsie pouzivane u znaciek ako Gipson, PRS, na drahsich Ibanez atd. Hraju dost husto a pritom konkretne. Ich seriove vinutie sa pohybuje od 5k do 12kOhm. Kapely typu: Aerosmith, Nickelback, Travis, SmashingPumpkins su castymi pouzivatelmi PAFov. su to napr.: Gipson 498T, 490R DiMarzio PafPro Seymour Duncan Perly Gates, SH-5 3. kategoria - moderne typy zvuku: Zasadny rozdiel oproti prvym dvom kategoriam je v ich hlasitosti a frekvencnom pasme. Tieto su dost silne a preto hraju menej v pasme (tak do 3kHz az 4.5kHz). Maju menej prijemne vysky na cistom zvuku, ale pri skreslenom su vo vyskach velmi ciste. Pouzivaju sa Alnico 5 a Keramicke magnety. Ich seriove vinutie sa pohybuju od 14k do 18kOhmov. su to napr.: DiMarzio ToneZone SeymourDuncan SH-4, SH-6, Invader PRS DragonTreble
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Satch
|
|
« Odpoveď #9 kedy: 24. Máj , 2005, 10:39:10 » |
|
no vyborne doktore-fakt skvely prehlad aky som potreboval--tie Paf snimace vyzeraju fakt fajn...hmmm..fakt fajn:)...a Satriani pouzivaa podla popisu asi tie posledne co??..dileemmmma..ale nejak z toho vybrusim
|
|
|
Zaznamenané
|
Follow the details...
|
|
|
Hosť
|
|
« Odpoveď #10 kedy: 24. Máj , 2005, 13:24:29 » |
|
satriani pouziva praveze PAF myslim ze ma aj svoje PAF JOE, sak pozri stranku ibanezu
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rady
|
|
« Odpoveď #11 kedy: 24. Máj , 2005, 13:34:02 » |
|
ak ti môžem poradiť aj ja - na jednej gitare (ibanez rg320) mám DiMarzio ToneZone a ten je podža mňa vhodný na tebou špecifikovaný štýl. aj na čistom zvuku má výborný zvuk, to záleží aj od dreva gitary a nemá prehnane silný výstup. na hardrock má výborný zvuk. na ibaneze axs32 mám najnovšie originál gibson 498t - ten je neuveritežne variabilný, ale zameraný hlavne do stredov a výšok a má rád skreslenie, čistý zvuk je dosť ostrý sám o sebe. tebe by som ho neodporúčal hlavne kvôli drevu, asi by si nemal dostatok basov.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Majo Fero
|
|
« Odpoveď #12 kedy: 24. Máj , 2005, 15:22:26 » |
|
to Satch: Satriani pouziva PafPro (Neck) a Fred (Bridge). Ten Fred je vlastne PafPro, kde je navinutych viac zavitov. Je trochu hlasnejsi a hra menej v pasme. Ked das na gitaru 2x rovnaky humbucker, tak ten Neckovy bude vzdy tucnejsi a o nieco hlasnejsi. Preto si dal spravit u DiMarzia vlastny model Fred, ktory je vlastne upgrade PafPro. A patri do kategorie 2. az 3. Pokial by si sa rozhodol pouzit snimace DiMarzio, tak asi nieco z tohoto: PafPro, ToneZone apod. Vyrabaju sa aj hodne specificke snimace ako Evolution, Breed, Blaze .... Pri tychto uz musi clovek vediet, ze ich chce. Nie su az take univerzalne.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #13 kedy: 24. Máj , 2005, 15:38:51 » |
|
dr.karpathorky - nemozem celkom suhlasit. V prvej ""drevenej"" kategorii si vymenoval rozne verzie ""PAF"" snimacov od roznych vyrobcov. Druha kategoria snimacov nema s PAF az tak moc spolocne, su to snimace o generaciu modernejsie. Tie Duncany sa na PAF snimace iba odvolavaju, ze hraju podobne, ale PAF je prave ta prva kategoria. Inak samozrejme nie je problem pri PAF snimacoch hrat na skreslenom zvuku. Treba ovsem ratat, ze su slabsie, ako standardne humbuckery, preto treba mat aparat, ktory vie dobre skreslovat. Ale inak sa na ne normalne da hrat. Ja som mal kedysi PAF od Schalleru v krkovej verzii, cize este trosku slabsi a normalne som hraval na neupraveny a nedokrmeny Marshall JCM 800, ktory nema bohvieake velke skreslenie, a dalo sa s tym fungovat. A zase aby sme sa trosku drzali pri zemi, ono to s tymi snimacmi nie je az tak zasadne. V poradi dolezitosti by som ich radil az na dost daleke miesto, po type gitary, aparatu atd. Skratka, ak je na to vhodne skreslenie, trebars Rectifier od Boogie, da sa hrat s ""najvintage"" snimacom hard core a naopak. Ak mam Fender Twin Reverb a nahodene trebars SH-6 Duncan Distortion , co su dost silne snimace, kludne si zahram blues. Bolo by samozrejme divne, keby som ako bluesman mal na gitare taketo ""silaky"", ale chcel som tym naznacit, ze snimace sa maju riesit az naposledy. Bezne vidim, ked chalani s cinskym nastrojom, tranzistorovym kombom a bustrom za 1290,- Sk riesia snimace a cakaju, ako im to zmeni zivot... :hm:
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4299
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #14 kedy: 24. Máj , 2005, 15:49:04 » |
|
Len na doplnenie: z dnesnych Gibson snimacov sa k starym PAF (roky 1957-1962) najviac podobaju nie 57 Classic ale Burstbuckery 1&2, pretoze maju tak ako original PAF nerovnaky pocet vinuti, 57 Classics maju rovnaky, teda zneju tym padom pomerne hladko. Delenie snimacov na PAF a drevene znejuce nema vyznam, pretoze na vacsine starych Gibson luboviek a pololuboviek (od ES175, ES335, ES355) boli snimace PAF. Podla mna originaly PAF boli, su aj budu najlepsie znejuce humbuckery. Bohuzial len raz som mal moznost hrat v Nemecku na Gibson Les Paul Custome z roku 1960 s tromi PAF snimacmi a to bola fakt nehorazne znejuca gitara, plny spevavy bohaty ton s uzasnym dozvukom a drevenym podtonom. Samozrejme s nou treba hrat na klasickych vybudenych lampacoch, nie na dnesnych Mesa Boogie a pod, lebo tie dreveny charakter gitary potlacia. Tieto snimace sa hodia na blues, bluesrock a klasicky rock 60tych a zac. 70tych rokov. Moj Custom rocnik 68 ma snimace T-tops (alebo inak zvane Patent Numbers -- s nalepkou cisla patentu) a v porovnani s PAFkami zneju trosku ostrejsie a priamejsie, inak parametre maju take iste a maju cistejsi zvuk ako dnesne humbuckery. Takze skor sa hodia na klasicky rock a hardrock. Tebe by som odporucal kupit z Ebay nejake Gibson snimace z prelomu 70tych/80tych rokov, ktore ak budes mat stastie na aukciu, Ta nevyjdu na vela alebo nove Burstbuckery tiez z Ebay. V obchodoch nekupuj nic, vsetko predrazene. A nekupuj Di Marzio, tie nemaju so zvukom PAF spolocne nic, len nazov. Inak este vyborne znacky snimacov su americke Fralin a Tom Holmes, ti robia vyborne kopie PAF, len su dost drahe a v Europe ich tazko zozenies.
|
|
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
|