predator
Hosť
|
|
« Odpoveď #210 kedy: 19. Marec , 2009, 14:22:22 » |
|
Ešte raz - netvrdím, že to nie je potrebné. Tvrdím, že je to doplnkový materiál. Áno, máš pravdu, je to ako abeceda. Ale najskôr sa každý ako dieťa naučí rozprávať a až potom začne študovať gramatiku, vetné členy atď. Keby si mal rozprávať nie pomocou rokmi pestovanej intuície, ale pomocou namemorovaných gramatických pravidiel, asi ťažko by si sa v reálnom živote dohovoril. A koľko básnikov bez lingvistického vzdelania, ale s citom pre poéziu, vyrástlo ... si prečítaj Hviezdoslava, tam by sa človek pozerajúci do slovníka a gramatickej príručky zdesil nič proti teórii, je naozaj potrebná, ale nie je všetko.
|
|
« Posledná zmena: 19. Marec , 2009, 14:24:43 od Predator »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
atheysm
pravidelný návštevník
Príspevkov: 384
LEBO JA SOM koko*t
|
|
« Odpoveď #211 kedy: 19. Marec , 2009, 15:07:08 » |
|
Predator zavadzas. To vsetko je OK co vravis ale clovek si to moze dovolit ked už čo to vie. Videl si niekdy basnika co nevie abecedu, sklonovanie, v zivote mozno precital akurat par kniziek. Toto je podla mna to iste. Stiahnies niekoho solo a co s nim? Neni to o tom ze sa ho len naucis hrat. S tym materialom tiez treba nejak pracovat, rozobrat to...a nerozoberes ho pokial nemaš sajnu co tam sudruh vobec hra. Prave vtedy vyraste z teba imitator Vaia a podobne, ked nemas paru ako si z toho vybrat to uzitocne. to s tou abecedou mi pripada trosku moc daleko povedane ako keby clovek nikdy nedrzal v ruke gitau a hned chce solovat.Predpokladam ze uz vie nejake tie veci..pesnicky...myslim si ze "abecedu" uz vie...ty mas ale zrejme na mysli uz "vetne cleny,vybrane slova..."tie uz clovek uvazi podla seba ci chce alebo nie ale myslim ze to ide aj bez nich;)
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
atheysm
pravidelný návštevník
Príspevkov: 384
LEBO JA SOM koko*t
|
|
« Odpoveď #212 kedy: 19. Marec , 2009, 15:08:39 » |
|
takze sa stotoznujem s predatorom
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
cubo
|
|
« Odpoveď #213 kedy: 20. Marec , 2009, 16:51:33 » |
|
veru tak napriklad taky Lukather sa naucil hrat tak, ze od ucha kopiroval vsetko od Jimmyho Pagea po Mahavishnu Orchestra... Podla mna teoria moze byt len pomocka ale nikdy nie ucel... poznam jedneho vyborneho gitaristu, uz som to mozno spominal, ked som ho prvykrat pocul myslel som si ze to studoval... a potom ma zarazila jeho odpoved... ziadne cvicenie s metronomom, ziadne ucenie sa stupnic... jeho recept je zapnut si magnetofon s nahravkami a do toho hrat... a v klude aj 6 hodin + hranie s kapelou... a z vlastnej skusenosti mozem potvrdit, ze takyto sposob ma naucil najviac a predovsetkym pouzivat usi... lebo ked niekto skonci tak ze sa utapa v teorii namiesto toho aby nieco konstruktivne vymyslel je to bieda... Lebo rovnako ako moze byt teoria pomocka, tak moze byt aj to co ta uplne zabrzdi...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
predator
Hosť
|
|
« Odpoveď #214 kedy: 20. Marec , 2009, 16:58:06 » |
|
veru tak napriklad taky Lukather sa naucil hrat tak, ze od ucha kopiroval vsetko od Jimmyho Pagea po Mahavishnu Orchestra... Podla mna teoria moze byt len pomocka ale nikdy nie ucel... poznam jedneho vyborneho gitaristu, uz som to mozno spominal, ked som ho prvykrat pocul myslel som si ze to studoval... a potom ma zarazila jeho odpoved... ziadne cvicenie s metronomom, ziadne ucenie sa stupnic... jeho recept je zapnut si magnetofon s nahravkami a do toho hrat... a v klude aj 6 hodin + hranie s kapelou... a z vlastnej skusenosti mozem potvrdit, ze takyto sposob ma naucil najviac a predovsetkym pouzivat usi... lebo ked niekto skonci tak ze sa utapa v teorii namiesto toho aby nieco konstruktivne vymyslel je to bieda... Lebo rovnako ako moze byt teoria pomocka, tak moze byt aj to co ta uplne zabrzdi... Tak je, ja som zažil takého klávesáka, čo ho tak zabrzdila teória. Miesto toho, či sa mu nápad páči alebo nie, či v songu funguje alebo nie, rozmýšľal, či sa dá niečím teoreticky odôvodniť alebo nie ... a aj tak hral kraviny, ktoré síce sedeli do jeho "systému" a vedel ich odôvodniť nejakou poučkou, ale do tej muziky vôbec nepasovali ...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
cubo
|
|
« Odpoveď #215 kedy: 20. Marec , 2009, 17:07:55 » |
|
Tak je, ja som zažil takého klávesáka, čo ho tak zabrzdila teória. Miesto toho, či sa mu nápad páči alebo nie, či v songu funguje alebo nie, rozmýšľal, či sa dá niečím teoreticky odôvodniť alebo nie ... a aj tak hral kraviny, ktoré síce sedeli do jeho "systému" a vedel ich odôvodniť nejakou poučkou, ale do tej muziky vôbec nepasovali ...
jj... ja uznavam taky nazor ze aj predtym nez ludia vymysleli hudobnu teoriu hrali podla usi... a podla toho potom napisali teoriu... cize ak raz ma niekto usi a poslucha ich tak nema problem... horsie je ked clovek usi nema... potom uz niet pomoci...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
styrioci
|
|
« Odpoveď #216 kedy: 20. Marec , 2009, 17:12:41 » |
|
aj pocuvat sa treba naucit..
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
cubo
|
|
« Odpoveď #217 kedy: 20. Marec , 2009, 18:37:18 » |
|
aj pocuvat sa treba naucit..
a to sa naucis len tak ze sa budes snazit zahrat nieco co nevies podla usi... to je najlepsi trening
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
predator
Hosť
|
|
« Odpoveď #218 kedy: 20. Marec , 2009, 21:01:09 » |
|
Dušan Antalík z Teamu tvrdí, že si teóriu poctivo prešiel - raz - a potom ju už neriešil. To však už dávno aktívne hral s kapelou a hrali prevzatý materiál. A o ňom povedal toľko, že práve na prevzatom materiále si človek kdečo overí, kdečo sa naučí o tom, ako to celé v muzike funguje. Hendrix, Clapton aj starí bluesmani mali podľa neho hlboké vedomosti o kompozícii, harmónii, vedení melódie v nej a vôbec o harmonických a rytmických vzťahoch medzi partami v aranži, bez toho, aby formálne ovládali celý ten terminologický aparát a jeho pravidlá. Keď si človek prehraje niekoľko stovák songov, tak sa tieto pravidlá usadia v podvedomí a človek ich má napočúvané, vie hneď, kedy hrá dobre a kedy je mimo. Funguje to automaticky a intuitívne.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
marrtin
|
|
« Odpoveď #219 kedy: 20. Marec , 2009, 21:07:42 » |
|
to je pravda, ale teoria ti rozšíri možnosti
|
|
|
Zaznamenané
|
Les Paul + Marshall, čo iné?
|
|
|
predator
Hosť
|
|
« Odpoveď #220 kedy: 20. Marec , 2009, 21:09:30 » |
|
to je pravda, ale teoria ti rozšíri možnosti
Áno, to je pravda, veď ani Antalík ju nezatracoval. Teória je ako oheň - dobrý sluha, ale zlý pán
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
cubaka
|
|
« Odpoveď #221 kedy: 20. Marec , 2009, 21:09:53 » |
|
úplne súhlasím s predatorom, a o tom rozšírení ved vravel, že teóriu si prešiel teória je potrebná ale mne osobne teraz dáva viac, ked hrám, hlavne ak sa posštastí hrat s lepšími, tam sa viacej dozviem treba hrať
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
marrtin
|
|
« Odpoveď #222 kedy: 20. Marec , 2009, 21:11:58 » |
|
Áno, to je pravda, veď ani Antalík ju nezatracoval. Teória je ako oheň - dobrý sluha, ale zlý pán čo ja viem, dobrý sluha a zlý pán, hm, to snáď u ľudí čo fakt nemajú talent a všetko si iba vypočítajú...ja si myslím, že keď niečo robíš a máš trocha teórie, tak to urýchli proces, nemusíš tápať a loviť, stačí si pozrieť možnosti a vyskúšať ktorá najlepšie sekne a ideš a nestrácaš čas
|
|
« Posledná zmena: 20. Marec , 2009, 21:12:31 od marrtin »
|
Zaznamenané
|
Les Paul + Marshall, čo iné?
|
|
|
cubaka
|
|
« Odpoveď #223 kedy: 20. Marec , 2009, 21:27:18 » |
|
ak by nemal talent a vsetko by si to vypocital ako hovoris a zahral by to dobre tak potom o com je ten talent? podla mna ked je tema ako hrat vlastne do podkladu tak ani netreba riesit talent
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
predator
Hosť
|
|
« Odpoveď #224 kedy: 20. Marec , 2009, 21:28:46 » |
|
Ja som kedysi ešte v zábavovej kapele zažil práve takého, čo by aj talent mal, ale prestal mu veriť a začal veriť kdejakým matematickým "skratkám". Totálne ho to pokazilo a všetko začal vidieť cez teóriu. Začal veriť tomu, že aj improvizovať sa dá naučiť pomocou osvojenia si nejakých súborov pravidiel.
A potom sa stávalo, že trebárs do jednoduchého tanečného songu začal hrať bludy a odôvodňovať to tým, že existuje okrem chromatiky ešte nejaká stupnica, kde sa práve tieto tóny vyskytujú ... až na to, že hral tanečnú pieseň a nie free jazz.
Alebo bežne udrel blbé kilo do basového tónu a odôvodnil to nejakým exoticky znejúcim akordom plným čísiel a písmen ... a toto spravil v ľudovej hopsačke. To, že hral často blbý obrat akordu v nesprávnej oktáve (samozrejme, že to sedelo do danej harmónie, len to kazilo znenie aranže), to ešte bola u neho normálka. Proste debata s ním nebola žiadna, nepočúval, ale počítal.
A to predtým bol veľmi slušný muzikant.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
|