...v studiach nahravaju na 96/24. ...
poznam ostrielaneho stareho profika, ktory nahrava do 44,1/16 bit. ked som sa ho pytal, ze preco, odbil ma tym, ze ci mi to nestaci. ja mu na to ze staci a bolo vybavene
nahravam tiez do 44,1/16, lebo mi to staci
kedysi som nahraval do 24bit a mal som nejake subjektivne dojmy, ze ako je to lepsie. potom som par razy zabudol projekt vopred nastavit a nahral som par kapel do defaultnych 44,1/16 a vobec nic sa nestalo. takze neriesim to.
az budem nahravat jemne nuansy na pomedzi sumu a ticha, potom mozno prehodnotim do jakych hodnot nahravat. aj symfonak by som asi nahraval do nejakych lepsich parametrov. umenie je inak aj tak v nabere a mixazi, nie v parametroch zaznamu - tak to vnimam aspon ja.
vyrobci ponukaju super parametre (casto inak velmi pofiderne az vymyslene), lebo zakaznikom sa to tak paci.
Mato - to s tym prevzorkvanim 96 -> 44,1 versus 88,2 -> 44,1 - tazko povedat, kde je pravda. na ezone su na to 2 tabory, jedni vravia, ze nasobkovy prepocet je jednoduchsi a tym kvalitnejsi, druhi vravia, ze je to uplne jedno.
co mam skusenost, tak dithering moze zvuk pokazit, preto rovno nahravam tych 16bit a nemam potom starosti pri "masteringu".