Vitajte, Hosť. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Nedostali ste váš aktivačný email?

Prihláste sa užívateľským menom, heslom a dåžkou sedenia
Novinky: Zaregistroval si sa, ale ten prekliaty mail nechodí a stále nechodí?

Skontroluj si SPAM.

(fakt, robíme, čo sa dá, ale gmail.com si nedá povedať)
22. November , 2024, 16:23:42
Strán: 1 [2] 3 |   Dole
  Tlačiť  
Autor Téma: Co orezava gitarovy reprak?  (Prečítané 6149 krát)
0 užívateľov a 2 Hostí prehliada túto tému.
garde
miestny štamgast
******
Príspevkov: 2967



« Odpoveď #15 kedy: 03. Marec , 2011, 13:40:35 »

....najprv k Brdovi....nerozumiem tomu síce celkom presne, ale skúsim....

....lampové zosilovače sa preto v poho vyrábajú aj s vyššou výstupnou impedanciou, lebo dokážu kontrolovať, spätný signál z reproduktoru, pri tranďákoch sa toto kompenzuje s čo najnižšou výstupnou impedanciou a tak sa spätný signál utlmuje výstupným signálom zo zosilovača....či som absolútne vedľa Huh! ....

....k tým bedniam

....basové a gitarové bedne sú voľne zameniteľné, len to tak nebude vôbec fungovať....lebo basové reprá hlavne väčších rozmerov neobsiahnu vyššie frekvencie napr 18" basový ide do cca 2 - 2,5kHz, 15" cca 3,5 - 4kHz a nejaký ten lepší 12 a 10" dokáže zahrať aj 5 - 5,5kHz....

....niekto by si povedal, že veď 12 a 10" reprá zvládajú aj gitarové frekvencie celkom dobre a bez poklesu citlivosti....ano, ale že prečo nie sú vhodné Huh! na to možno dáva odpoveď hodnota fs teda rezonančná frekvencia reproduktorov....
 
Zaznamenané

"povedz debilovi, že je debil a neuverí ti"
brdo prvy
miestny štamgast
******
Príspevkov: 2914



« Odpoveď #16 kedy: 03. Marec , 2011, 16:39:35 »

Zajtra odpisem  Na zdravie!
Zaznamenané
myso
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 634



« Odpoveď #17 kedy: 03. Marec , 2011, 16:53:15 »

Aha, cize hociaky trebars audio komponent s podobnymi / rovnakymi parametrami bude teda hrat rovnako? To by trebars potom zneli vsetky CD prehravace alebo zosilnovace, kopa reproduktorov vlastne rovnako. ?§!.

Nic take som nepovedal. A uz vobec som nehovoril o parametroch z katalogu, ktore casto realite zodpovedaju len priblizne, prip. vobec.
Skor som som sa snazil naznacit nieco v zmysle, ze ked chcem urobit poctivu analyzu - ako napr. zmena kabla medzi dvoma prvkami v signalovej ceste ovplyvni zvuk, tak najspolahlivejsie je zmerat konkretne fyzikalne veliciny pre oba kable, vhodne ich numericky analyzovat a porovnat vysledky. Takato "vedecka" analyza je urcite presnejsia ako usna analyza, pretoze pristroj je presnejsi ako ucho. Ale, aby som mohol porovnanie robit musim merat vhodne veliciny a vhodne ich spracovat. Meranie napr. poctu zrniek prachu na izolacii kabla mi velmi nepomoze...
Ale cele je to skor tema pre technikov, ktory sa do veci vyznaju, pretoze ide o konkretne fyzikalne parametre nejakych suciastok. To, ci je zvuk lepsi alebo horsi je uz subjektivny vnem kazdeho cloveka. Meranie by mi malo minimalne vediet povedat, ci je zvuk *iny*, alebo sa da s urcitou zanedbatelnou odchylkou povazovat za *rovnaky*. Toto sa da urcite meranim vhodnych velicin dokazat a vyriesi to kauzy typu, ci vymena kabla ovplyvni (v zmysle zmeni) zvuk alebo nie.
Zaznamenané
Zvukár Andrej
miestny štamgast
******
Príspevkov: 2178


WWW
« Odpoveď #18 kedy: 03. Marec , 2011, 16:54:32 »

Aha, cize hociaky trebars audio komponent s podobnymi / rovnakymi parametrami bude teda hrat rovnako? To by trebars potom zneli vsetky CD prehravace alebo zosilnovace, kopa reproduktorov vlastne rovnako. ?§!.
Presne tak.
Ale dva rovnaké repráky asi nejestvujú, CD prehrávače a zosilňovače môžu.
Zaznamenané
myso
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 634



« Odpoveď #19 kedy: 03. Marec , 2011, 17:26:47 »

*... audio komponent s podobnymi / rovnakymi parametrami ... *

Presne tak.
Ale dva rovnaké repráky asi nejestvujú, CD prehrávače a zosilňovače môžu.

Pozor si treba dat na to, co myslime pod pojmom parameter.

Parameter v reklamnom letaku, katalogu, uvedeny predajcom atd atd. nemusi vobec zodpovedat realite.
V takomto zmysle ma teda Progac pravdu.
Ak sa vsak bavime o nameranych fyzikalnych vlastnostiach nejakeho objektu a *toto* nazveme parametrom tohto objektu, tak to uz je ina vec. Problem je v tom, ze dva indenticke objekty neexistuju, nikdy nemaju rovnaky pocet atomov alebo molekul  :). Preto si treba v diskusii definovat, aku odchylku este tolerujeme, aby sme dva objekty povazovali za rovnake.
Zaznamenané
proghopik
VIP
inventár podniku
*
Príspevkov: 4299


PATRÍM DO PIVNICE!


« Odpoveď #20 kedy: 03. Marec , 2011, 17:35:32 »

Presne tak.
Ale dva rovnaké repráky asi nejestvujú, CD prehrávače a zosilňovače môžu.

A co napr. ked 2 modely jednej znacky maju zhodne parametre, co je uplne bezne? Pritom jeden moze byt 3x drahsi ako ten druhy.
Zaznamenané

kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
Zvukár Andrej
miestny štamgast
******
Príspevkov: 2178


WWW
« Odpoveď #21 kedy: 03. Marec , 2011, 19:19:51 »

A co napr. ked 2 modely jednej znacky maju zhodne parametre, co je uplne bezne? Pritom jeden moze byt 3x drahsi ako ten druhy.
Ved kvalita a cena nemusia byť v súlade. Už sme tu polemizovali o drahých kábloch...
Zaznamenané
brdo prvy
miestny štamgast
******
Príspevkov: 2914



« Odpoveď #22 kedy: 04. Marec , 2011, 10:08:19 »

je dajaka hranica hrubky kablov na prepojenie bedne a zosiku . co ked tam jebnem dvoj zilu o priemere jednej zily 1 cm  Bavím sa skvele ?

Nie ,hranica hrubky nieje ,ale od urcitej hrubky kabla ,je to uz aj o niecom inom ako o vodivosti .
Pri kabloch nejde tak ani o hrubku ale ich odpor.Ak by si mal dake super vodive kable ,tak ani nemusia byt hrube,dôlezite je, aby nemali velky odpor a ten zalezi ,nielen od hrubky ,ale aj od dlzky.Ciez ak mas zosik priamo v bedni s reprakom ,tak ten kablik nemusi byt az tak kvalitny ,ako ked mas bednu 10 metrov od zosika...samozrejme ,toto sa tyka viacmenej ozvucovacich zalezitosti.
Brdo, ak som ta spravne pochopil, tak jeden zo zaverov tvojho prispevku je, ze na lampovy zosik treba mat specialnu bednu, lebo bedna urcena k tranzistorovemu by zabila cast toho zvuku?

A co sa tyka gitarovej bedne vs. basovej bedne, tam su najvacsie rozdiely v speakeroch v com?
"Volne"  zamenitelne tie bedne asi nie su, alebo?
Ano.
K lampovemu zosiku treba mat vybranu bednu,ktora spolupracuje s danym zosilovacom.
V principe je reproduktor sucast zosilovaca ako suciastka Si píš!!!
Aj u hifi je to tak ,ze niektore bedne sa vôbec nehodiak k lampovym aparatom a na trandakovom zosiku hraju skvelo,ale tam ma na tomto jave dost velky podile aj vyhybka.

A co sa tyka rozdielu medzi bassovymi a gitarovymi bednami ,tak tam snat ani neni co rozoberat,lebo sak kazdy nastroj ma charakteristicky zvuk niekde inde a tym padom aj samotna bedna by mala mat v tom pasme dominanntnu citlivost a aj frekvencnu charakteristiku zvyraznujucu dany druh nastroja.
Zaznamenané
brdo prvy
miestny štamgast
******
Príspevkov: 2914



« Odpoveď #23 kedy: 04. Marec , 2011, 10:25:33 »

....najprv k Brdovi....nerozumiem tomu síce celkom presne, ale skúsim....

....lampové zosilovače sa preto v poho vyrábajú aj s vyššou výstupnou impedanciou, lebo dokážu kontrolovať, spätný signál z reproduktoru, pri tranďákoch sa toto kompenzuje s čo najnižšou výstupnou impedanciou a tak sa spätný signál utlmuje výstupným signálom zo zosilovača....či som absolútne vedľa Huh! ....
.. cim vacsia zatazovacia impedancia ,tym je spätna väzba ucinnejsia !
Cize ,keby som meral Dumping faktor pri tranadovom zosiku na 4 omoch dosiahnem hodnotu napr 50,ale pri 8smich omoch dosiahnem hodnotu 200.To znamena ,ze 8 omovy reprak ,bude lepsie kontrolovany a riadeny danym zosikom.
u lampoveho ampu je to trosku inac ,lebo lampovy zosik musi byt prispôsobeny presnou zatazovacou impedanciou ,kôli lampam,cize sa aj meni vnutorny odpor zosilovaca pre danu zataz.Ten rozdiel tam sice je ,ale vo vyslednom efekte je dumping faktor takmez rovnaky ,ci je na zosiku zaveseny 4 omovy reprak ,alebo 16.

Na priklad by som uviedol jeden taky jav.
Asi kazdy basak pozna take to plandanie membrany pri väcsich hlasitostiach na nizsich strunach.
S tymto javom si ovela viac dokazu poradit trandakove zosiky ,ako lampove ,preto k nejakemu 300W lampacu treba mat ovela silnejsiu bednu ,ako k trandakovemu ,ktory si toto plandanie dokaze ustrazit a nedovoli si repraku robit co chce ,na zaklada lepsieho Damping faktoru.
Zaznamenané
proghopik
VIP
inventár podniku
*
Príspevkov: 4299


PATRÍM DO PIVNICE!


« Odpoveď #24 kedy: 04. Marec , 2011, 20:19:14 »


Aj u hifi je to tak ,ze niektore bedne sa vôbec nehodiak k lampovym aparatom a na trandakovom zosiku hraju skvelo,ale tam ma na tomto jave dost velky podile aj vyhybka.


Tazko povedat, lampove hifi zosiky su casto praveze pomerne vdacne zvukom aj k pripadnym lacnejsim ostatnym komponentom, ich kvazi prejavom zcivilizuju.
« Posledná zmena: 04. Marec , 2011, 20:19:34 od proghoper » Zaznamenané

kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #25 kedy: 05. Marec , 2011, 06:20:48 »

Myso, preco by niekto porovnaval gitarove reproduktory podla nameranych hodnot, vsak to je uchylne. Vsak cela ta koncepcia gitaroveho zosilnivaca vznikla tak, ze sa ten skresleny zvuk ludom pacil. Nie ze stryco marshall behal v osciloskopom a vypocital ten zvuk :D

Nemozes zmerat frevkencne spektum a potom tvrdit, ze tento reprak hra lepsie, kedze ucho to vnima daleko komplexnejsie, ten vztah je zlozity. Naco riesit taketo absurdnosti, ze dva repraky nemaju nikdy rovnaky pocet stomov a tak nemozu hrat rovnako, ach!

Netreba sa nechat zlakat na nejake zbytocne predrazene hovadiny, sko specialne drahe napajacie kable pre audiofilov a pod. Alebo zazracne masticky na trafaky tvojho marshala a podibne vymysli.

Ako vravi joe, gitara, to je pre gitsristu ako pre robosa lopata, naco tam vzlikat, ze och, aka krasna. Pri zosilnovacoch by som to zdoraznil este viac.
« Posledná zmena: 05. Marec , 2011, 06:22:34 od Martinlm » Zaznamenané

Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #26 kedy: 05. Marec , 2011, 06:27:19 »

Ak poviete, ze "treba poznat povahu gitaroveho zvuku, aby sme mohli urobit realny modeling" - najlepsie simulacie bedni sa robia cez konvolucne impulzy - zvuk sa prepocita cez nahranu skutocnu vzorku z realneho reproduktora. Uz sa tu o tom popisalo habadej. Ale celkovo taketo hlbave matematicke myslenie urcite bolo prinosom - ukazalo, ze tadialto cesta nevedie a tak sa zvuk nepocita z nuly, ale podla tej kovolucie :) ak to beriem z praktickeho hladiska
« Posledná zmena: 05. Marec , 2011, 06:28:25 od Martinlm » Zaznamenané

Zvukár Andrej
miestny štamgast
******
Príspevkov: 2178


WWW
« Odpoveď #27 kedy: 05. Marec , 2011, 13:33:16 »

Aj u hifi je to tak ,ze niektore bedne sa vôbec nehodiak k lampovym aparatom a na trandakovom zosiku hraju skvelo,ale tam ma na tomto jave dost velky podile aj vyhybka.

Tazko povedat, lampove hifi zosiky su casto praveze pomerne vdacne zvukom aj k pripadnym lacnejsim ostatnym komponentom, ich kvazi prejavom zcivilizuju.

Progi, teba asi nenapravíme. Bedne pre tranzistorové zosíky sa navrhujú tak aby čo najlepšie hrali bez ohľadu na ich impedanciu. Ale pre lampáče sa musí urobiť kompromis, aby sa impedancia príliš nemenila, takže treba brať ohľad na dve veci - to znamená, že bedňa navrhnutá pre tranzistorák hrá lepšie.
Ale ak si muslel zcivilizovaním to, že zlý zvuk lampáčov svojím skreslením zakryje skreslenie ostatných komponentov, tak súhlas... Bavím sa skvele Bavím sa skvele

Ak poviete, ze "treba poznat povahu gitaroveho zvuku, aby sme mohli urobit realny modeling" - najlepsie simulacie bedni sa robia cez konvolucne impulzy - zvuk sa prepocita cez nahranu skutocnu vzorku z realneho reproduktora.

Ale netreba zabúdať, že impulzy skopírujú iba frekvenčnú charakteristiku, ale je tu aj pribeh skreslenia repráku. Na celkovom dojme sa podieľajú obidve zložky.
Zaznamenané
proghopik
VIP
inventár podniku
*
Príspevkov: 4299


PATRÍM DO PIVNICE!


« Odpoveď #28 kedy: 05. Marec , 2011, 18:15:47 »

Progi, teba asi nenapravíme. Bedne pre tranzistorové zosíky sa navrhujú tak aby čo najlepšie hrali bez ohľadu na ich impedanciu. Ale pre lampáče sa musí urobiť kompromis, aby sa impedancia príliš nemenila, takže treba brať ohľad na dve veci - to znamená, že bedňa navrhnutá pre tranzistorák hrá lepšie.
Ale ak si muslel zcivilizovaním to, že zlý zvuk lampáčov svojím skreslením zakryje skreslenie ostatných komponentov, tak súhlas... Bavím sa skvele Bavím sa skvele


Takze Ty tvdris, ze v high ende mas bedne specialne urcene pre lampove zosiky? Najdi mi taku...
Zcivilizovanim myslim napr. neukricane vysky, ktore Ti trhaju usi a pod, vacsi detail a celkovo prijemnejsi a menej unavny posluch.
Zaznamenané

kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
Zvukár Andrej
miestny štamgast
******
Príspevkov: 2178


WWW
« Odpoveď #29 kedy: 05. Marec , 2011, 19:37:46 »

Takze Ty tvdris, ze v high ende mas bedne specialne urcene pre lampove zosiky? Najdi mi taku...
Zcivilizovanim myslim napr. neukricane vysky, ktore Ti trhaju usi a pod, vacsi detail a celkovo prijemnejsi a menej unavny posluch.
Dal som vugúgliť "loudspeaker for valve amp" a na adrese
http://forum.ecoustics.com/bbs/messages/1/452675.html sa píše: This variation in the impedance curve is important to know when pairing any loudspeaker to any tube amplifier.

Na: http://qualia.webs.com/loudspeakerforavalveamplifier.htm zase: ...not every pair of hifi 'speakers are suitable for use with a valve amplifier. The 'speakers must be sensitive and have a flattish impedance curve.
Nechce sa mi viac hľadať.
Zaznamenané
Strán: 1 [2] 3 |   Hore
  Tlačiť  
 
Skočiť na:  

Stránka vytvorená za 0.076 sekund, 23 otázok.