Stano
|
|
« Odpoveď #225 kedy: 06. Marec , 2013, 14:30:41 » |
|
ale na druhej strane zacali na zaciatku 80s robit aj USA reissue a tie su teraz velmi cenene a vraj velmi dobre gitary, tzv "fullerton reissue". Gilmourova cervena v ktorej ma emg je prave takato
Ano Ri z 80tych rokov su cenene u Fendra aj u napr. Marshall Plexin. Fulerton era sa odlisuje zase aj vo vykrojeni hlavy - je tam trochu iny radius na nose. Inak ten Gilmourov strat a aj ta Fullerton era 57Ri bola ina aj v profile krku. To sa velmi pacilo Gilmourovi, preto vymenil na svojom black strate (cca 1970-rok) za tento z 57Ri. On ale menil na tom black strate pomerne vela veci a vcelku casto az neviem ci tam je nieco okrem opravovaneho tela po floyde povodne.
|
|
|
Zaznamenané
|
Sivcak 56 stratocaster, Keller 70 custom ash strat, Klema SJ200, HOT Amps, JT-Amps Screamer 808
|
|
|
Stano
|
|
« Odpoveď #226 kedy: 06. Marec , 2013, 14:38:00 » |
|
inak docela by ma zaujimalo poteoretizovanie o skorych 80tkovych USA podivnych Stratoch. to uz ani nebola CBS ale tusim to nove vedenie, v japonsku robili paradne kusy, aj repliky starych rocnikov a v USA take zahady... ze reku co ich viedlo k tym divnym kobylam a konstrukciam... Suhlasim ze v 80-tych rokoch uz Fender robil pomerne vela experimentov ako u USA (Dan Smith model stratu) tak u Japan produkcie. Skor to bolo ekonomickeho razu si myslim a dost experimentovali s tremolom asi chceli nieco medzi floydom a klasickym temolom, ale napr niekedy v 84 roku sa nejaky cas v USA vobec straty nevyrabali (teda vobec nic) lebo sa stahovala tovaren. Vtedy prislo pomerne vela Japonskych gitar do USA, aj ked tam primarne vobec neboli urcene. Inak v USA zacali robit Ri straty prave koli velkemu uspechu Ri stratov z Japonska.
|
|
|
Zaznamenané
|
Sivcak 56 stratocaster, Keller 70 custom ash strat, Klema SJ200, HOT Amps, JT-Amps Screamer 808
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4299
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #227 kedy: 06. Marec , 2013, 14:38:29 » |
|
Inak iny strat, ktory som mal ties podla SN z 79 roku ale realne to bola taka late 78, tak ten mal viac vyrezane telo - kontury, bol skoro o 1kg lahsi a telo bolo len z 2ks, ale nie z 2ks symetrickych kusov (bolo to v pomere 1 k 2). Ties hlava bola rovnako velka ale mala iny lak - starsie modely mali zazlknutu hlavu - asi tam pouzivali nitrolak.
Tam to strasne kolisalo v tych rokoch kus od kusu, ziadna konzistentnost. Nasli sa tam aj pomerne lahke kusy, vacsina ale bola skor tazsia az k extremom niektore. Celkovo 70te roky u Fendra su priebehom podobne ako u Gibsona, akurat u Fendra to padlo dost hlbsie.
|
|
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
Stano
|
|
« Odpoveď #228 kedy: 06. Marec , 2013, 14:44:01 » |
|
CBS skoncilo s Fendrom v roku 1981 prakticky uplnym krachom.
a ak sa nemylim tak to spet odkulilo cast vedenia povodneho Fenderu, neviem ci nie na cele so samotnym Leom Fenderom (uz sa na to nemohli pozerat). Je ale zaujimave ze vela veci z CBS ery by nebolo az tak zle, keby to dotiahli poriadne, Napr 3 bodove uchytenie je vpohode, ked su spravne nadymenzovane otvori, nie tak ako to bolo na late 70 stratoch. Ties je zaujimave ze ked chcel Leo Fender a George Fullerton dalej experimentovat s vyvojom nastrojov (strat, tele) museli si zalozit dalsiu firmu G&L lebo kazda zmena povodneho modelu stratu a tele vyvolavala u konzervativnych/puritanskych gitaristov sok a strasnu nevolu.
|
|
|
Zaznamenané
|
Sivcak 56 stratocaster, Keller 70 custom ash strat, Klema SJ200, HOT Amps, JT-Amps Screamer 808
|
|
|
Stano
|
|
« Odpoveď #229 kedy: 06. Marec , 2013, 14:46:31 » |
|
Tam to strasne kolisalo v tych rokoch kus od kusu, ziadna konzistentnost. Nasli sa tam aj pomerne lahke kusy, vacsina ale bola skor tazsia az k extremom niektore. Celkovo 70te roky u Fendra su priebehom podobne ako u Gibsona, akurat u Fendra to padlo dost hlbsie. Moze byt, ja som si vyberal v USA strat nieco zo 70-tych rokov a nastastie tam mali na vyber asi z 10-20 gitar z toho obdobia a tie zo SN S9xxxxx boli zvukovo takmer totozne, lisilo sa to v tom ako som uz pisal ci to bolo vyrobene skor k roku 78 alebo skor k roku 82 - to uz boli naozaj taske polena. Tie zo zaciatku 70-tych rokov su na tom lepsie, ale ked som porovnaval s Custom Shop gitarami, tak tie si drzali jednak cenu a jednak boli dost dobre. Pacilo sa mi na nich ze vaha bola OK a aj sa na nich prijemne hralo. Skusal som hlavne tie co boli akoze Ri (Ri od 57-69 roku).
|
|
« Posledná zmena: 06. Marec , 2013, 15:40:54 od Stano »
|
Zaznamenané
|
Sivcak 56 stratocaster, Keller 70 custom ash strat, Klema SJ200, HOT Amps, JT-Amps Screamer 808
|
|
|
mirostrat
|
|
« Odpoveď #230 kedy: 06. Marec , 2013, 16:13:25 » |
|
stratista ocení hlavne tú stratocastrovost celého stratu , hlavne ergonomiu tela , menzúru , mechaniky v rade , či to má 21 alebo 24 prazcov alebo singel a hambaker , taký alebo onaký rádius to je jedno , hlavne mi nevadia kópie ak dodržali aspoń aký - taký tvar tela a hlavne hlavy , ked má kópia strata iný tvar hlavy tak može byt spravená jak chce , ale mne sa už nepáči , potom po stratoch nastupujú superstraty a to je iné kafe , tam už možu byt iné hlavy , Ibanez, Kramer , ale moj fanatizmus je mechaniky v rade zvrchu deravé ,pči na novom mám zboku - som z toho neštastný a dva rohy + hlava strat PS: neviem čo som tým chcel povedat
|
|
« Posledná zmena: 06. Marec , 2013, 16:15:53 od mirostrat »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
KubBasak
|
|
« Odpoveď #231 kedy: 06. Marec , 2013, 17:06:38 » |
|
Kamarát mal 2 Straty zo 75, jeden z nich bola jedna z naj gitár aké mal a to je pán muzikant a má rôzne nástroje, aj Gibsona, aj staré LP Greco. A ďalší prípad výnimočného Fendra zo 70-tych rokov je Jazz bass Romana Klča z Chrbátov. Neskutočne ťažký nástroj (tuším 8 kg) z jaseňa, "plexisklo" miesto laku, ale hrá ako víno a a popravde neviem či som počul lepšiu basu od Fendera. Ale sú to skôr výnimky potvrdzujúce pravidlo. Inak sranda bola, že transparentne lakované gitary boli jaseňové a solidne farby bli na jelšových telách. Viaže sa k tomu aj historka, ako Keith Richards kúpil pár Telecastrov, čierne a natural a tie čierne hrali neporovnatelne lepšie
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
kaolko
|
|
« Odpoveď #232 kedy: 06. Marec , 2013, 17:07:57 » |
|
u Keitha Richardsa je to dost mozne, ten clovek hrat nevie takze jeho nazor nam je ukradnuty ze?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
KubBasak
|
|
« Odpoveď #233 kedy: 06. Marec , 2013, 17:11:38 » |
|
u Keitha Richardsa je to dost mozne, ten clovek hrat nevie takze jeho nazor nam je ukradnuty ze? nieje virtuóz, ale povedať o ňom že nevie hrať je prejav obmedzenosti Verím teda, že si to povedal zo srandy, aj keď mi to v tomto prípade vtipné neprišlo.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
palii
|
|
« Odpoveď #234 kedy: 06. Marec , 2013, 18:08:28 » |
|
Inak sranda bola, že transparentne lakované gitary boli jaseňové a solidne farby bli na jelšových telách. Viaže sa k tomu aj historka, ako Keith Richards kúpil pár Telecastrov, čierne a natural a tie čierne hrali neporovnatelne lepšie ved to bol myslim jediny dovod, preco pouzivali tie 2 dreva - jasen vyzera krajsie, pri naturaloch a sunburstoch. zvukove rozdiely medzi nimi fender riesi "oficialne" az teraz
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Krtko
*** BACHAR ***
miestny štamgast
Príspevkov: 2659
|
|
« Odpoveď #235 kedy: 06. Marec , 2013, 18:34:04 » |
|
no ja uz neviem ci to nie aj fakt a nie prejav obmedzenosti. este v zivote som nevidel takto 'zahrat' blues
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
KubBasak
|
|
« Odpoveď #236 kedy: 06. Marec , 2013, 18:44:42 » |
|
no ja uz neviem ci to nie aj fakt a nie prejav obmedzenosti. este v zivote som nevidel takto 'zahrat' blues
Keith je asi najmladší gitarista, ktorý vie hrať blues Nehovorím o blues-rocku, ale o bluese Pusti si Hookera, alebo Buddyho Guya, či iných starých bluesmanov
|
|
« Posledná zmena: 06. Marec , 2013, 18:48:08 od KubBasak »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #237 kedy: 06. Marec , 2013, 18:57:54 » |
|
no ja uz neviem ci to nie aj fakt a nie prejav obmedzenosti. este v zivote som nevidel takto 'zahrat' blues
praveze to je uplne dobre blues
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
mn
|
|
« Odpoveď #238 kedy: 06. Marec , 2013, 19:01:24 » |
|
no ja uz neviem ci to nie aj fakt a nie prejav obmedzenosti. este v zivote som nevidel takto 'zahrat' blues
on moze
|
|
|
Zaznamenané
|
"Practice cures most tone issues" John Suhr
|
|
|
mesiah
|
|
« Odpoveď #239 kedy: 06. Marec , 2013, 20:28:39 » |
|
Kamarát mal 2 Straty zo 75, jeden z nich bola jedna z naj gitár aké mal a to je pán muzikant a má rôzne nástroje, aj Gibsona, aj staré LP Greco. A ďalší prípad výnimočného Fendra zo 70-tych rokov je Jazz bass Romana Klča z Chrbátov. Neskutočne ťažký nástroj (tuším 8 kg) z jaseňa, "plexisklo" miesto laku, ale hrá ako víno a a popravde neviem či som počul lepšiu basu od Fendera. Ale sú to skôr výnimky potvrdzujúce pravidlo. Inak sranda bola, že transparentne lakované gitary boli jaseňové a solidne farby bli na jelšových telách. Viaže sa k tomu aj historka, ako Keith Richards kúpil pár Telecastrov, čierne a natural a tie čierne hrali neporovnatelne lepšie Ale Roman je aj pán basák
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
|