Zvukár Andrej
|
|
« Odpoveď #60 kedy: 10. Júl , 2013, 14:05:14 » |
|
este by som rad videl tranzistorovu plexinu alebo tranzistorovy AC30 kde skreslenie koncovych lamp robi nezamenitelny zvuk To je presne ten môj: Prvá výčitka Miša Kovlčíka bola, že hrá nemoderne. Keby sme ho porovnávali s plexinou, rozdiel by bol ešte menší.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Zvukár Andrej
|
|
« Odpoveď #61 kedy: 10. Júl , 2013, 14:10:39 » |
|
praveze jak mozes napisat ze lampac ma rovnaky zvuk jak tranzistor ked uz tvoja ukazka tomu odporuje? Neodporuje, opakujem, že NIKTO nepovedal, prečo jeden zo zvukov je tranzistorový. Podľa mňa preto, lebo nie je. Či? vyhody lampacu: dynamika, dynamika a zas raz ta dynamika...
Čo je to dynamika? Pre nás technikov je to "odstup rušivých napätí meraný cez psofometrický filter" Aká je tvoja definícia? A je rovnaká aj u ostatných, alebo máte každý nejakú inú, aká sa práve hodí?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
styrioci
|
|
« Odpoveď #62 kedy: 10. Júl , 2013, 14:16:33 » |
|
Čo je to dynamika? Pre nás technikov je to "odstup rušivých napätí meraný cez psofometrický filter" Aká je tvoja definícia? A je rovnaká aj u ostatných, alebo máte každý nejakú inú, aká sa práve hodí?
ved pristupuj k debate trochu aj ako gitarista. dynamika ampu je to ako sa sprava pri roznej sile uderu do strun alebo pri stiahnuti volume. ci je jedno ako do toho mlatis a furt to hra rovnako alebo vies len silou uderu spravit zvuk od slabeho crunchu az po poriadny masaker
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
kaolko
|
|
« Odpoveď #63 kedy: 10. Júl , 2013, 14:25:18 » |
|
cize ak tomu spravne rozumiem cielom stavby tranzistoroveho aparatu je aby sa co najviac priblizil lampovemu a teda snaha okopirovat spravanie toho zvuku hej? lebo este stale tym padom pre mna to znamena ze sa nieco napodobnuje a nikdy to hrat rovnako nebude.. ja som si tipol ako som si tipol, pretoze som to ak citil z tych ukazok..
dynamika aparatu je to co popisal styrioci.. je mi jedno co to znamena po technickej stranke pre stavitela, dolezite je ze tie tranzistorove aparaty to spravit nevedia a tym padom pre mna to straca vyznam..
taktiez verim tomu, ze vela gitaristov riesi to ako zosik hra v kapele a nie na ukazke.. to je podobne ako ked zoberiem marshall, 5150, dual recto a dam ich na jeden box.. v miestnosti mi to bude hrat totalne inak a aj inak pod rukou, na druhej strane ked sa to zosnima a posadi v kapele do mixu, tak tie rozdiely budu uplne zanedbatelne..
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
PanTau
|
|
« Odpoveď #64 kedy: 10. Júl , 2013, 14:25:28 » |
|
To je presne ten môj: Prvá výčitka Miša Kovlčíka bola, že hrá nemoderne. Keby sme ho porovnávali s plexinou, rozdiel by bol ešte menší.
Myslim, ze tu uz ta nemusim dalej citat
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
PanTau
|
|
« Odpoveď #65 kedy: 10. Júl , 2013, 14:28:16 » |
|
dynamika aparatu je to co popisal styrioci.. je mi jedno co to znamena po technickej stranke pre stavitela, dolezite je ze tie tranzistorove aparaty to spravit nevedia a tym padom pre mna to straca vyznam..
Nechaj tak, sak nech vymyslaju trandaky a vravia si ako hraju dobre. Nepochopil si este ze maju uplne iny svet v ktorom ziju? Tak usi miesto nemaju, vsetko je tam krasne a farebne a hudba sa pocuva kalkulackou
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
kaolko
|
|
« Odpoveď #66 kedy: 10. Júl , 2013, 14:36:38 » |
|
este by som dodal jednu malickost.. ze tie spominane drive pedaly ktore su tranzistorove.. vacsinou sa s nimi hra do lampoveho aparatu.. kto ho vie preco.. divim sa ze vsetci znami gitaristi nehraju na tranzistoroch, lebo fakt je ich na trhu este stale dost.. vacsinou zakladny problem zacina u staviteloch v tom ked si myslia, ze prave vymysleli nieco, co sa este nikomu nepodarilo.. cest vynimkam.. si pamatam jak som u Milosa Kovaca hral doma na trandakove kombo.. akoze hralo to pekne, ale maximalne tak k serialu na TV JOJ. .
pokial su teda tie trandakove hlavy lahsie, spolahlivejsie a hraju rovnako preco na tom fakt nikto v praxi nehra?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
styrioci
|
|
« Odpoveď #67 kedy: 10. Júl , 2013, 14:41:51 » |
|
este by som dodal jednu malickost.. ze tie spominane drive pedaly ktore su tranzistorove.. vacsinou sa s nimi hra do lampoveho aparatu.. kto ho vie preco..
ale podstata je v tom skresleni, tam ten lampovy amp az taku rolu nehra (netvrdim, ze ziadnu). wes borland mi napr z metalovych gitaristov napada. ten hra s krabickami do rolandu jc120, to ako priklad
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Bhlokvva
|
|
« Odpoveď #68 kedy: 10. Júl , 2013, 15:07:33 » |
|
Andrej, co povies k tomu spravaniu nazivo? Tak sa mi zda, ze aby si nas presvedcil, asi si budes musiet prenajat nejaku velku halu, doniest tam Plexinu, AC30, Mark V, nejaky ten Diezel, nejaky Hiwatt a svoj tranzistoriak. A nejaku kapelu, nielen same gitary pocuvat. To bude session!
|
|
|
Zaznamenané
|
Aky je rozdiel medzi vranou?
|
|
|
stevino179
Hosť
|
|
« Odpoveď #69 kedy: 10. Júl , 2013, 15:15:20 » |
|
tranzistorové aparáty sa používajú momentálne hlavne jazze a na akusticke naastroje, to čo sa bežne predáva ako trandak je nizka trieda o ničom pre nemajetných , doležita je otázka koľko to bude stat až to bude aky to bude mat výkon a potom po rokoch otázka spoľahlivosti , Ps kúpil som si na doma Fender 10G prtavy z ruky za 20 a na clean v bytovej hlasitosti pecka šleha lepšie ako tonebloverka lampova aj ked je to mimo temy trocha stále tvrdim že trandak dobre spravený može dobre hrat a kreslit kvalitnými krabicami
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
kaolko
|
|
« Odpoveď #70 kedy: 10. Júl , 2013, 15:24:09 » |
|
ty uz sa vyser na kupovanie aparatov kazdy tyzden.. to co naozaj potrebujes je v prvom rade ladicka a lekcie gitary lebo rozladit prstami Gdur je dost brutal aj na mna
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Zvukár Andrej
|
|
« Odpoveď #71 kedy: 10. Júl , 2013, 15:28:21 » |
|
cize ak tomu spravne rozumiem cielom stavby tranzistoroveho aparatu je aby sa co najviac priblizil lampovemu a teda snaha okopirovat spravanie toho zvuku hej? lebo este stale tym padom pre mna to znamena ze sa nieco napodobnuje a nikdy to hrat rovnako nebude...
Nie je to celkom tak, tranzistory sa v skutočnosti chovajú rovnako, ako elektrónky. Snaha bola toto ukázať. Tranzistorové zosíky sa úplne ináč zapájajú, ako lampové a z toho vyplýva ten rozdiel. Keby som zapojil lampy tak, ako bývajú v tranzistorových zosíkoch, tak by to znelo tranzistorovo. Žiadne dva zosíky nehrajú rovnako, ani keď porovnáš dva rôzne lampáče, ja som nechcel stavať kópiu nejakého konkrétneho lampáča. (Ale keby som mal veľa času, tak napr Hiwatt bez lámp by Progiho poriadne nasral )
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
PanTau
|
|
« Odpoveď #72 kedy: 10. Júl , 2013, 15:31:35 » |
|
Ale nezapajaj lampy tak aby to znelo tranzistorovo ale trandaky tak aby zneli ako lampace a potom sa budeme bavit.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Zvukár Andrej
|
|
« Odpoveď #73 kedy: 10. Júl , 2013, 15:32:01 » |
|
ty uz sa vyser na kupovanie aparatov kazdy tyzden...
No nebuďme na seba zlí! Ale k tomu kupovaniu: Ide mi aj o to, aby ste nabrali dôveru - ak prídeš kúpiť aparát a budú mať 5 lampáčov a 2 tranďáky, aby si vyskúšal všetky, nie iba tých 5
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
PanTau
|
|
« Odpoveď #74 kedy: 10. Júl , 2013, 15:39:12 » |
|
Ved keby som nevyskusal kopu trandakov, tak ani sem nepisem.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
|