tiež som dáko nahromadil kopec gitár a venujem sa každej gitare postupne, všetko má svoje špeciálne špecifikácie,
či tunning , setup, oprava alebo proste drobné modifikácie a opravy, kt treba robiť na určitých modeloch gitár ...
robim to už v takom merítku že som si založil FB stránku ako experiment a miesto kde si budem odkladať dáke fotky, reporty z opráv,
https://www.facebook.com/guitarfixnitra na niektorých gitarách mi ten druh-typ laku nevadí a na niektorých je to spomínané zalepenie čo je prúser podľa mňa,
jednu elektro-akustiku mám kde sa mi to strašne lepilo tak som si pravidelne zabrusoval ten krk šmirgľom ,
nechal som to tak na surovo, s ryhami a perfektne to pomohlo na letné spotené koncerty, mokrá gitara a nič nelepilo ....
po pár mesiacoch keď som to zasa rukou vyleštil ,proces som opakoval asi 4x ? bola to lacná gitara s hrubou vrstvou laku a do dnes som s a nedostal žiaľ až k drevu lebo už nehrávame akustické koncerty,
na mexickom strate som dal dole komplet zadný lak na krku a citit to v ruke dosť, že to je iné,
fakt ako keby som hladkal drevo na lavičke :D
na olejoval som to a frčim na tom pár rokov a neni s tým problém, či spotené ruka td .....
ten uhol a nastavovanie je zaujímavé, tiež mam typovo lacnejšie nástroje a na niektorých to ide dať do rovna niekde ten luk proste musía mať aby bol dáky kompromis dohmat a drnčanie ....
po rokoch skúšania nastavovania, hrania , porovnávanie som si všimol pár vecí :
- ak je dohmat priliž nízky hra je ľahšia netreba toľko ani mlátit do gitary ani stláčať, ale ten twang, dáka dravosť dynamika sa stráca, je to celé uhladené, ked človek už chce z toho niečo vytiahnuť pride trnčanie a slepovanie do hry a človek sa nepohne,
- celkom som si obľúbil nemať zrážače strún za nulákom, mať kostenný pražec a rozšírenými drážkami aby struny mali voľný pohyb, + tremolo ako bigsby alebo jazzmaster tremolo, aj na stratokástrovské som si parádne zvykol a ked idem na hard tail tele chýba mi to tam
samozrejme že ej to aj o snimačoch, vo večšine sniamčoch mám alnico 3 magnety kt sú ale strašne citlivé na výšku snímača, pri alnico 5 je skoro jedno jak ho tam človek má len aby ho neutopil moc,
- dlašia vec to nastavovanie krku, po rokoch som si trošičku zdvihol struny aby som eliminoval drnčanie pri silnej hre a pritom sa mi zvuk dosť posunul, ak chce niekto hrať dynamicky neni to len o ovlume ale aj o sile brnkania .. x ráz počujem v rig down videách že hráči riadne bijú tie gitary, že hrajú silno a emocionálne ... napr taký Shlash alebo gitaristi z RHCP, tam pokial nedrbú do tých singlov tak nedostanú ten perfekt tón z tých gitár
- rádiusy hmatníkov som si kúpil z aliexpresu, je to super pre identifikáciu aký má človek rádius pri len porovnávaní s inými gitarami .... a keď chce mať človek nižší dohmat na slovanie je lepšie mat kompenzovaný hmatník napr. ako má signovaný model EVH, treba vyskúšať a uvidite
pozrite si napr. aj toto videjko , kde vysvetľujú drnčanie nie je koniec sveta ,
a inšpirujte sa aj tuto ako si vyrobiť "pilníky" na nultý pražec