takze ked je zvuk zablateny a v spodkoch rozplyzly,to je sposobene hrou?
nemusi to byt nutne hrou, ale moze to byt jeden z faktorov. to su presne tie debaty "hratelne" a "nehratelne" aparaty. pri "nehratelnych" sa treba viacej snazit, aby sa ozvali. treba sa viacej sustredit na pravu ruku, zapastie, brnkatko, uhol medzi brnkatkom a strunou - treba skratka najst taky pohyb pravej ruky, aby sa to ozvalo z tej gitary dobre. tzv. "hratelne" aparaty dovolia viacej odflakanutia pravacky, ale aj pri nich samozrejme plati to, ze ako sa jebne, tak sa ozve.
...co je to vlastne zablateny zvuk?
zablateny moze znamenat vselico, ale v tejto debate sa "zablatenym" a "rozplyzlym" mysli to, ze ton nema konkretny attack (nabeh). attack je najdolezitejsia cast zvuku. v attacku sa odohrava 99% informacie o zvuku.
si to predstav. zober si husle, elektricku gitaru a trebars trumpetu. odmysli si prvych par milisekund ich zvuku (cize cely attack prec) a predstav si iba samotne znenie farby konkretneho nastroja. pusti to 10 ludom co nehraju na nastroj a 9 z nich nerozozna podla farby, co je to za nastroj. ale pusti im to este raz cele aj s nabehom (brnkom, zaberom slaku, natiskom) a rozoznaju Ti to vsetci. skratka zopakujem - attack nesie 99% informacie o zvuku.
a naspat ku gitare. attack je dany brnknutim - jak sa brnkne, taky je nabeh tonu a taka je kvalita celeho zvuku. cize ked sa povie, ze vsetko je v ruke, mysli sa tym, ze vsetko je v sposobe brnknutia a je to 100% pravda bez jedinej vyhovorky a vynimky.
cize ak niekomu aparat zneje pekne konkretne, s rychlim a jasnym attackom, pekne udernym a basovym a druhemu to iste tak nezneje, attack ma pomaly, nejasny, rozmazany, basy blative alebo ziadne, je to prave v sposobe brnknutia.