Vitajte, Hosť. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Nedostali ste váš aktivačný email?

Prihláste sa užívateľským menom, heslom a dåžkou sedenia
Novinky: VENUJTE 2% z daní aj na podporu gitarového fóra. Ďakujeme!!
28. November , 2024, 20:13:05
Strán: [1] 2  Všetko |   Dole
  Tlačiť  
Autor Téma: Tvorenie dvoj a viachlasov  (Prečítané 9644 krát)
0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.
harvi
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 174


« kedy: 25. Apríl , 2009, 18:02:34 »

CIA,

myslim, ze podobnu temu som tu este nevidel, tak som sa odvazil poziadat vas o pomoc :) A sice, trochen sa trapim s tvorbou viachlasovych liniek, ci uz ide o gitaru alebo spev. Pricom ten spev mi robi hlbsie vrasky. Viemi mi pliiz niekto objasnit problematiku tvorenie viachlasov ? Je na to nejaka standardna schema platne pre mol, dur, atd ?

DIk
 Pomoooc!
Zaznamenané
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #1 kedy: 25. Apríl , 2009, 18:10:55 »

Prvy hlas ma, druhy hlas hra k povodnym tonom tercie. To je uplny zaklad:

http://webhouse.cz/kurz-harmonie/Intervaly.htm

Ak mas na mysli poriadne viachlasy ako v jazze a vaznej hudbe, tak si nastuduj tu vaznu hudbu a jazz Bavím sa skvele
Zaznamenané

harvi
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 174


« Odpoveď #2 kedy: 25. Apríl , 2009, 18:20:46 »

sorry toto som nepochopil :

Prvy hlas ma, druhy hlas hra k povodnym tonom tercie. To je uplny zaklad:

Mas na mysli ze zakladny ton druheho hlasu je posunuty o terciu oproti hlasu prvemu ?
Inac, nemam na mysli zlozite viachlasy, skor mi ide o spevove linky. Lenze vies, v krku nemam prazce cize by som si to chcel najskor osvojit na gitare
Zaznamenané
mario bross
*** BACHAR ***
inventár podniku
***
Príspevkov: 8210



« Odpoveď #3 kedy: 25. Apríl , 2009, 18:27:17 »

myslel tak, ze prvy hlas hra bazicku melodiu spevu a druhy je posunuty o terciu od bazickej - kazdy ton
Zaznamenané

harvi
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 174


« Odpoveď #4 kedy: 25. Apríl , 2009, 18:44:49 »

aha, ok teda, mne sa ale zda ze to napr v mol piesni moc neladi. Ale budem skusat dik Q1
Zaznamenané
Slayertplsko
náhodný pocestný
**
Príspevkov: 142


« Odpoveď #5 kedy: 25. Apríl , 2009, 18:46:15 »

Zapis jeden konkretny kratky part do not, ktory sa ti zda, ze neladi. Pozrieme sa ti nan.
Zaznamenané
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #6 kedy: 25. Apríl , 2009, 19:23:20 »

aha, ok teda, mne sa ale zda ze to napr v mol piesni moc neladi. Ale budem skusat dik Q1
No vsak musis brat do uvahy toninu (ci pouzijes velku alebo malu terciu). Preto som ti dal ten link. Da sa to naucit aj podla ucha, ale je fajn zacat teoriou.
Zaznamenané

Lubo
stály hosť
*****
Príspevkov: 908


-- JAZZ --


« Odpoveď #7 kedy: 25. Apríl , 2009, 20:45:24 »

tak to zalezi od pripadu. KEd das len terciu ta kti to bude zniet ako ludofka. Ale da sa aj tak. Musis vediet kedy je aky akordy a ten dvoj hlas urob tak aby vzdy zneli akordicke tony. Napriklad mas Akord Ami(a,c,e) No tak ak je v melodii ton A pacnes tam Cecko alebo Ecko podla toho co sa tip aci ci cista kvinta alebo tercia. Keby si mal ton C tak das bud ton E nad alebo ton A nad. A tak. Takze napr mas sled akordov Ami Dmi E7 Ami. V melodia ide na kazdy ako jeden ton E D D C no tak druhy hlas moze ist nad nim C A Gis A napr. Tak aby si mal stale kaordicke tony. Samozrejme ze nemusis mat len akordicke mozu byt aj ine tzv melodicke tony tie sa snazia rozvies. Ale to uz je lekcia c2 :D
Zaznamenané

Lubo
stály hosť
*****
Príspevkov: 908


-- JAZZ --


« Odpoveď #8 kedy: 26. Apríl , 2009, 08:45:16 »

to je pekna pocuka ale to plati ked mas smostatne hlasy v 4-hlasnej sadzbe. V tvojom pripade ked mas kapelu a dvojhlas spev tak tam je len jednoducha farbicka. Skus troska postudovat harmoniu a pochopis. Odporucam knihu tonalna harmonia od P.Ziku. To ked spapas tak pochopis. Ak teoriu dako neovladas tak ti bude marne niekto vsvetlovat sprav to podla ucha.
Zaznamenané

harvi
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 174


« Odpoveď #9 kedy: 26. Apríl , 2009, 11:42:27 »

tak to zalezi od pripadu. KEd das len terciu ta kti to bude zniet ako ludofka. Ale da sa aj tak. Musis vediet kedy je aky akordy a ten dvoj hlas urob tak aby vzdy zneli akordicke tony. 
Lubo, a presne z toho som vychadzal - z ludofky. Pretoze, ak zoberieme ludovku, ktora ako takmer vsetky, zacina povedzme od C, cize C = DO (do, re, mi fa so atd) Ked postupujem vzostupme, cize od C k vyssim tonom, napr DO,RE,Mi tak to s tymi terciami funguje. Avsak, ked to robim opacne a idem od C (DO) smerom nadol, povedzme C2, H1, A1, G1 tercie uz nefunguju, nakolko H, A, G su v tomto pripade z inej oktavy a v takom pripade tam ti tercie uz nesedia. Uvediem priklad z nasho folkloru, pesnicka Nebola som vesela - tu pozna hadam kazdy

* 1.pdf (40.29 KB - stiahnuté 216 krát.)
Zaznamenané
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #10 kedy: 26. Apríl , 2009, 11:59:17 »

Nechapem, mas C2, H1, A1, G1, druhy hlas bude E2, D2, C2, H1.
Zaznamenané

harvi
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 174


« Odpoveď #11 kedy: 26. Apríl , 2009, 12:09:03 »

no prave ze nie tak celkom - ale podotykam, ze som ako priklad vychadzal z folkloru, pricom ten konkrteny priklad vychadza z toho ze zakladny ton danej piesne je C2. Cize, este raz, napr piesen nebola som vesela - snad to poznas :) Postu tonov bude C2 C2 C2 D2 C2 A1 G1 C2 C2 C2 D2 E2 E2 D2. Ako poznas tuto piesen a budes tam robit druhy hlas striktne pridavanim tercii, zistis ze to nieje ono - konkretne v pripade tonov z oktavy 1 cize A1 a G1.
A k tomuto smerovala moje prvotna otazka 
Zaznamenané
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #12 kedy: 26. Apríl , 2009, 12:12:11 »

Nepoznam.

Neviem co riesis Žmurk Tie tercie su tak, ako som ich napisal. Ak to tam nesedi v tom zmysle, ze v tej piesni to znie inak, tak tam je kusok zlozitejsi dvojhlas.
Zaznamenané

Slayertplsko
náhodný pocestný
**
Príspevkov: 142


« Odpoveď #13 kedy: 27. Apríl , 2009, 20:57:39 »

no prave ze nie tak celkom - ale podotykam, ze som ako priklad vychadzal z folkloru, pricom ten konkrteny priklad vychadza z toho ze zakladny ton danej piesne je C2. Cize, este raz, napr piesen nebola som vesela - snad to poznas :) Postu tonov bude C2 C2 C2 D2 C2 A1 G1 C2 C2 C2 D2 E2 E2 D2. Ako poznas tuto piesen a budes tam robit druhy hlas striktne pridavanim tercii, zistis ze to nieje ono - konkretne v pripade tonov z oktavy 1 cize A1 a G1.
A k tomuto smerovala moje prvotna otazka 

Mozes to zapisat normalne do not, nech vidime aj rytmus?? Asi sa ti tvoje tercie biju s harmonickymi funkciami, ktore ta melodia aluduje (existuje v slovencine take slovo vobec?).
Zaznamenané
Lubo
stály hosť
*****
Príspevkov: 908


-- JAZZ --


« Odpoveď #14 kedy: 27. Apríl , 2009, 21:09:32 »

to je co za slovo. Teda precital som hodne teorii ale zeby nieco melodia aludovala to som este nepocul :D Jasne ze nemozes drisat len tercie. Ked som v C dur a v melodii mam to G. drisnem terciu H. Tak budem mat Na akord c dur(C E G)  hlasy G H. Co mne bude zniet v lepsom pripade ako C maj7 v horsom falosne. Ja nemam nic proti Cmaj 7, ale nie vzdy to znie dobre. Hlavne nie v pop rock hudbe Žmurk 
Zaznamenané

Strán: [1] 2  Všetko |   Hore
  Tlačiť  
 
Skočiť na:  

Stránka vytvorená za 0.046 sekund, 22 otázok.