Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #75 kedy: 05. December , 2009, 13:27:00 » |
|
podla toho co pise vyzera, ze nema ponatia ze sa gitara da aj zostelovat... ak sa mylim, ospravedlnujem sa mu.
tiež mám ten pocit. Pochopil som z toho, že vôbec nie je zoštelovaná, sú nastavené vysoko kamene, ktovie či je krk správne našponovaný. carttoon6 - ak nevieš ako na to, daj si gitaru niekým zoštelovať a potom sa uvidí, či vôbec a kde je problém.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #76 kedy: 05. December , 2009, 13:36:36 » |
|
ešte ma zaujima čo to znamena hrať skladbu blues durovimi akordami a solovať v moll ? ide o to že som toho vela čital a mam aj svoj nazor ale rad by som si to ujasnil na vždy ,
Durový blues sa hrá hlavne sedmičkovými akordami (X7), je v preto v mixolydickej tónine (oproti dur obsahuje malú septimu). Mixolydická, ktorá má durový charakter sa líši len jedným tónom - terciou! od dórskej, ktorá má molový charakter. Preto sa kombinácia týchto stupníc môže pekne využiť do durového bluesu. Dá sa hrať s malou a veľkou terciou. A tým pádom ľahko použiješ do durového bluesu molovú pentatoniku, prípadne doplnenú o tzv blue-tóny (chromatickú "výplň) = bluesovú stupnicu.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
carttoon6
nováčik
Príspevkov: 36
|
|
« Odpoveď #77 kedy: 07. December , 2009, 13:01:56 » |
|
podla toho co pise vyzera, ze nema ponatia ze sa gitara da aj zostelovat... ak sa mylim, ospravedlnujem sa mu.
ano ospravedlneie sa príjima , akurat je z toho už zvyk
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
carttoon6
nováčik
Príspevkov: 36
|
|
« Odpoveď #78 kedy: 07. December , 2009, 13:02:55 » |
|
ked si o tom vela čital tak ti to tam snad aj napisali čo to je.....vieš aky rozdiel je medzi dur a moll???tam je ten problem,pri blues improvizkach sa pri durovych akordoch hra v solach kopec tonov ako v molovych prečo sa medzi vamy citim ako debil ?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #79 kedy: 07. December , 2009, 13:15:28 » |
|
ano ospravedlneie sa príjima , akurat je z toho už zvyk
no a co to mas teda za problem s tou gitarou ? preco sa neda zostelovat ? vsak otvor na to samostatnu temu a rozpis konkretne, snad Ti niekto poradi...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #80 kedy: 07. December , 2009, 13:15:50 » |
|
prečo sa medzi vamy citim ako debil ?
neviem. je to v nas myslis ?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
marrtin
|
|
« Odpoveď #81 kedy: 07. December , 2009, 15:34:48 » |
|
Durový blues sa hrá hlavne sedmičkovými akordami (X7), je v preto v mixolydickej tónine (oproti dur obsahuje malú septimu). Mixolydická, ktorá má durový charakter sa líši len jedným tónom - terciou! od dórskej, ktorá má molový charakter. Preto sa kombinácia týchto stupníc môže pekne využiť do durového bluesu. Dá sa hrať s malou a veľkou terciou. A tým pádom ľahko použiješ do durového bluesu molovú pentatoniku, prípadne doplnenú o tzv blue-tóny (chromatickú "výplň) = bluesovú stupnicu.
presne si vystihol základy ja by som len doplnil, ak máš progresiu akordov II - V -I na tonike by som hral dur, na dominante mixolidicku a na II stupni dorsku jedna z možnosti to robiť veselo
|
|
« Posledná zmena: 07. December , 2009, 15:53:03 od marrtin »
|
Zaznamenané
|
Les Paul + Marshall, čo iné?
|
|
|
urmo
|
|
« Odpoveď #82 kedy: 07. December , 2009, 16:06:45 » |
|
presne si vystihol základy ja by som len doplnil, ak máš progresiu akordov II - V -I na tonike by som hral dur, na dominante mixolidicku a na II stupni dorsku jedna z možnosti to robiť veselo II - V -I na tonike by som hral dur, na dominante mixolidicku a na II stupni dorsku - stacilo povedat na celu kadenciu hrat dur a bolo by. sposob ako to robit veselo je hrat na II-V molovu pentatoniku a jak udre tonika plesknut tam velku terciu, pripadne celu dur pentatoniku s bluetonmi.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
marrtin
|
|
« Odpoveď #83 kedy: 07. December , 2009, 16:32:08 » |
|
II - V -I na tonike by som hral dur, na dominante mixolidicku a na II stupni dorsku - stacilo povedat na celu kadenciu hrat dur a bolo by.
to nie je celkom pravda, každý mod má svoju charakteristiku, tak isto aj akord ktorý ho vystihuje
|
|
|
Zaznamenané
|
Les Paul + Marshall, čo iné?
|
|
|
urmo
|
|
« Odpoveď #84 kedy: 07. December , 2009, 16:44:33 » |
|
to nie je celkom pravda, každý mod má svoju charakteristiku, tak isto aj akord ktorý ho vystihuje
to je sice pravda a pekne - ale napisane v knižke. Je jasne ze treba vediet co jake tony maju mody aky ma kazdy farbu, ale z hladicka praxe je to zbytočne. pretoze ak na Dm7 - G7 - Cmaj7 budem hrat c dur, tak samotna c dur mi na d mole spravi dorsku farbu, pretoze stale tam bude zniet H takisto ako v na G7 F. Jediny rozdiel ze zacnes od ineho tonu. Ine by bolo keby som na Dmol 7 pouzil mol melodicku a na G7 alterovanu napriklad. Tam už musim rozmyšlat vramci inej stupnice, ale aj to su len substitucie co sa tyka harmonie. Ked už hrat takto na kila, tak by som skor rozmyslal skor vertikalne a vkladal char. tony do rozkladov. Tam vystihneš lepsie farbu daneho modu ked zahraš na d mol 1-3-5-7-9-6 rozklad napriklad.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
marrtin
|
|
« Odpoveď #85 kedy: 07. December , 2009, 16:59:48 » |
|
ale z hladicka praxe je to zbytočne. no ani nie, inak v praxi hráš intuitívne, no cvičiť tieto veci treba, aby si bol lepší intuitívny Ked už hrat takto na kila, tak by som skor rozmyslal skor vertikalne a vkladal char. tony do rozkladov. Tam vystihneš lepsie farbu daneho modu ked zahraš na d mol 1-3-5-7-9-6 rozklad napriklad.
no doplnil si to pekne
|
|
|
Zaznamenané
|
Les Paul + Marshall, čo iné?
|
|
|
hate_me
|
|
« Odpoveď #86 kedy: 12. December , 2009, 13:56:22 » |
|
no ani nie, inak v praxi hráš intuitívne, no cvičiť tieto veci treba, aby si bol lepší intuitívny
suhlas
|
|
|
Zaznamenané
|
... ale potom som mu pretiahol sestru a od vtedy sa na mna hnevá ...
|
|
|
carttoon6
nováčik
Príspevkov: 36
|
|
« Odpoveď #87 kedy: 20. Január , 2010, 22:06:31 » |
|
páni gitaru som si zošteloval sám , račej, a je lepšia ako kedykolvek predtým , dokonca som si dorobil obojstranné tremolo ,nastavil som snimače, prebrusil prazce , ohol som jemne krk, na taký šit celkom slušné . ale opať mám otázku ... prečo sa v stupnici cis dur nachadza 6 križikou teda viem prečo ale presne nechápem prečo je tercia eis ked je to ton f , ak ma chapete ?viem že to niekto rozumný a talentovaný vymyslel ,neaky posraty papež no ja by som nechal ton tonom mam z toho haluz
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
kaolko
|
|
« Odpoveď #88 kedy: 20. Január , 2010, 22:53:21 » |
|
páni gitaru som si zošteloval sám , račej, a je lepšia ako kedykolvek predtým , dokonca som si dorobil obojstranné tremolo ,nastavil som snimače, prebrusil prazce , ohol som jemne krk, na taký šit celkom slušné . ale opať mám otázku ... prečo sa v stupnici cis dur nachadza 6 križikou teda viem prečo ale presne nechápem prečo je tercia eis ked je to ton f , ak ma chapete ?viem že to niekto rozumný a talentovaný vymyslel ,neaky posraty papež no ja by som nechal ton tonom mam z toho haluz ok Cis Dur ma tony Cis Dis Eis Fis Gis Ais C ma tych krizikov 6 ked si ich zratas.. pravidlo je ze vzdy mozes pouzit lenjeden ton v nazvoslovi len raz ci ako sa to povie.. proste nemozes ist ze F, Fis ale Eis Fis.. Eis (cize o pol ton zvyseny ton E)= F, dufam ze nepletiem veci.. resp pockat.. ma ich mat sedem nie? Cis Dis Eis Fis Gis Ais His .. ked si prejdem kvartovy a kvintovy kruh tak ide poradie s poctom krizikov nasledovne= C-0, G-1, D-2, A-3, E-4. H-5. FIs-6, Cis-7..
|
|
« Posledná zmena: 20. Január , 2010, 23:00:26 od kaolko »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
marrtin
|
|
« Odpoveď #89 kedy: 21. Január , 2010, 06:19:53 » |
|
... presne nechápem prečo je tercia eis ked je to ton f , ak ma chapete ?viem že to niekto rozumný a talentovaný vymyslel ,neaky posraty papež no ja by som nechal ton tonom mam z toho haluz linky a čiary v notovej osnove (aj pomocné) sa volajú c d e f g a h c.....keď podaktorý tón zvýšiš, alebo znížiš tak priperá uvedenú koncovku, to že tón eis je s tónom f zvukovo totožný je síce pekné, ale na to aby si sa mohol orientovať v akej tónine je skladba potrebuješ štrukturálny zápis, ktorý toto presne vystihuje (predznamenanie v krížikoch, alebo béčkach, čo je určenie základnej tóniny, v ktorej sa skladba hrá), no a s prechodnými tónmi je to obdobné, keď je podaktorý interval zámerne zvýšený či znížený, celé tieto zapisovačky vystihujú štrukturálnu logiku danej skladby
|
|
« Posledná zmena: 30. Január , 2010, 15:09:31 od marrtin »
|
Zaznamenané
|
Les Paul + Marshall, čo iné?
|
|
|
|