Vitajte, Hosť. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Nedostali ste váš aktivačný email?

Prihláste sa užívateľským menom, heslom a dåžkou sedenia
Novinky: Zaregistroval si sa, ale ten prekliaty mail nechodí a stále nechodí?

Skontroluj si SPAM.

(fakt, robíme, čo sa dá, ale gmail.com si nedá povedať)
21. November , 2024, 12:32:47
Strán: 1 2 [3] |   Dole
  Tlačiť  
Autor Téma: kvintakordy  (Prečítané 11182 krát)
0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.
m0noLiTh
náhodný pocestný
**
Príspevkov: 147


cover gitarista s záujmom pracovať na sebe ďalej


« Odpoveď #30 kedy: 01. Júl , 2010, 01:33:50 »

Nieže by som nemal čo zlepšovať...Pracujem na tom postupne..ako už bolo v tejto téme povedané nemôžem robiť viac vec naraz...

Postupne si doberám hudobnú teóriu, našťastie to už nie je ako kedysi, keď som sa sa nemal s kým o tom osobne porozprávať...tak ma to aj viac baví...Ale zatiaľ som sa ešte nestretol vo svojej praxi s ničím, kde by bol dvojitý krížik, či dvojité béčko...(žiadna múdra veta z knihy, či interval, ktorý by som skúšal pomenovať)

Viem, že to je vpodsatate zbytočna otázka, keď mám ,,rezervy" v inych smeroch, ale aj tak mi to nedá...
Kedy sa to začína používať? (dvojitý križik, či dve bečka)

U durových stupníc to asi nebude si myslím...nejako sa mi to tam nehodí...ani ku kvintakordom...ale možno sa mýlim...
Ale skôr než o tom zas niekto náhodou začne rýpať by som rád dodal - áno, aj hrám...hranie ma rozhodne baví o hodne viac ako hudobná teória, ale snažim sa nezanedbávať ani tu...
Pýtam sa iba tak zo zvedavosti na ten dvojitý krížik, či dvojité béčko...Nieže by ma to nejako obmedzovalo v súčasnosti...
Zaznamenané

SCHECTER HELLRASIER C-1 FR, Ibanez GRG 170dx, zoom G2.1u, Damage control - SOLID METAL Dual vacum tube Distortion, black heart little giant. kustom arrow 16w - proste také študentske hračky na papučový metal :)
Slayertplsko
náhodný pocestný
**
Príspevkov: 142


« Odpoveď #31 kedy: 01. Júl , 2010, 09:04:44 »

Predstav si, ze chces velku terciu od tonu D#. Ak si uz nastudoval tie pravidla tvorby intervalov, tak urcite vies, ze velka tercia je tercia, ktora sa nachadza v durovej stupnici, teda v D# dure. D# dur je taka zvlastna stupnica, lebo ma 9 krizikov (teda 5 jednoduchych a 2 dvojite). Pozri sa na to napr. takto jednoducho - posunieme to o polton nizsie, teda D dur. Ten je D E F# G A H C# - dva kriziky. Aby si dostal D# dur, musis vsetko posunut o polton hore (ale ''pismenko'' nezmenit!!), teda popridavas kriziky. D# E# Fx G# A# H# Cx - tak vidis, dokonca dva dvojite kriziky.

Teraz vieme, ze velka tercia od D# je Fx. Urcite sa pytas, preco to jednoducho nenazveme Eb a velka tercia potom moze byt G. Mohli by sme, ale moze uplne kludne (a uplne casto) nastat situacia, ze to jednoducho bude musiet byt D# Fx. Povedzme, ze mame skladbu v G# mol. Nie je to uplne najfrekventovanejsia tonina, ale vyskytuje sa slusne (ma 5 krizikov). Zakladny kvintakord bude teda G# H D#. A co bude zrejme druhy najzakladnejsi? D# dur - dominanta. A ta si vyziada prave to Fx.

Uvediem ti aj priklad z literatury, aby si to videl v praxi. Pokial ide o tie zvlastnejsie posuvky, Chopin, Liszt, Alkan nikdy nesklamu. Zoberme si ako priklad Chopinovu polonezu v g# mol.

Hned sa pozri na prvy takt:


Zacina blokovo zahranym akordom G#m, teda tonikou. Potom pokracuje rychlym arpeggiom toho isteho akordu. A teraz si vzimni posledne tri suzvuky. Ak sa pozries na tie tony, tak zistis, ze su to akordy D#7, G#m a D#7 (v druhom takte sa zas vrati na prvu na G#m), a aj tam pekne vidis ten dvojity krizik. Samozrejme, dvojite kriziky sa mozu objavit v celom rade pripadov, nielen ako tercia dominanty v niektorych toninach.


« Posledná zmena: 01. Júl , 2010, 09:17:17 od Slayertplsko » Zaznamenané
Strán: 1 2 [3] |   Hore
  Tlačiť  
 
Skočiť na:  

Stránka vytvorená za 0.041 sekund, 21 otázok.