glamrocker
|
|
« Odpoveď #30 kedy: 04. Marec , 2013, 14:36:33 » |
|
no zatial tu aspon niesu len ubohe linky na ebay ako v teme gibson len aby jej pribudali prispevky
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
stevino179
Hosť
|
|
« Odpoveď #31 kedy: 04. Marec , 2013, 14:38:53 » |
|
, bodli by nejaké technické nákresy fendrov vzhľadom k veku - ako sa menil tvar tela profili krku ....
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #32 kedy: 04. Marec , 2013, 14:39:05 » |
|
To asi bohuzial nie (akurat Zbirka tusim mal cerveny 60s nejaky s malou hlavou este). ...
pokial si dobre pamatam z pocuvania nasich otcov, tak ten Zbirkov Strakac, inak cierny a vidno ho s nim v starsich klipoch, tak oni si ho navzajom predavali jeden druhemu s Lucenicom a aj Lucenica s nim vidno v starsich klipoch. bola to nejaka dokonca 50tka, ale ze v hroznom stave. presla viacerymi zasadnymi upravami a pod deklom ze mala vybagrovany swiming pool po nejakom z majitelov... vraj ! ... ktovie, co sa s tou gitarou nakoniec stalo...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #33 kedy: 04. Marec , 2013, 14:42:17 » |
|
, no to je zaujímave info teda , ono ešte by ma zaujímalo teda že lousuit japan straty s najlepších rokov boli kópie stratov s pred cbs alebo post cbs, respektíve kopíroval niekto stare s pred cbs straty do bodky, ono tým japoncom tiež asi trocha trvalo pokial to okopčili , ja straty absolútne žeriem pre mna je to ultimat nastroj konečné riešenie ale je mi jasne že čím je ich viac /včetne stratov od iných značiek / tým viac sa vytráca podstata pravého stratu ktora je ...... niektore z tych lepsich japonskych vyrobcov (Tokaj, Fernandes ... ... ) boli v tomto velmi dosledni, robili kopie zo vsetkych dekad a snazili sa dodrziavat vacsinu specifikacii...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4299
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #34 kedy: 04. Marec , 2013, 14:42:40 » |
|
no zatial tu aspon niesu len ubohe linky na ebay ako v teme gibson len aby jej pribudali prispevky
Tak komu by sa zas chcelo na tie fadne skarede Fendre kukat ze.
|
|
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
Stano
|
|
« Odpoveď #35 kedy: 04. Marec , 2013, 14:42:49 » |
|
Ja som mal zo starsich 79nu natural s pakou. Palisander hmatnik tiez, bola tazka asi aj 5 kil. Bola ako zaliata v skle, normalne hrubsie telo ako sme zvyknuti. Napodiv hrala fajn, mala super sustain a peknu brilanciu, len bola taka trochu sterilna akoby. Bol to pomerne ostry Strat, ale to boli aj skorsie 70s. Krk mal strasne tlsty. Potom som hodne hral na 74ke hardtail, to bol vahou uplne lahucky, z jelse, pekne rezonoval a znel o dost lepsie ako ta 79na. Krk mal oproti 79ne strasne tenucky. Najlepsi Strat co som skusal bola 70/71ka este so 4 srobmi. Ten hral velmi drevene, tlsto a mal vyslovene taky 60s hendrixovsky zvuk, krk mal tiez pomerne tenky. Tiez bol z jelse a velmi lahucky rezonantny. Cize CBS era podla mna na tom bola podobne ako Gibsony v tych rokoch, celkovo tiez plati, cim starsie - spravidla tym lepsie. Mal som potom a skusal kopec japonskych Stratov, z nich niektore smelo mohli konkurovat americkym a mnohe zneli lepsie ako 79na co som mal. Custom Shopy som skusal nejake, popravde ziaden ma nejako extra nenadchol, zvukovo mi pridu pomerne tenke a ostre, podobne 70s Stratom. Osobne by som mal radsej 70-74 Strat ako hociaky Custom Shop.
Co sa tyka 79 stratov alebo koniec 70tych rokov suhlasim vcelku s tvojim tvrdenim, zaciatky 70tych rokov boli aj podla mna podstatne lepsie. Inak CBS era zacala samozrejme dost skorej ale zasadne vplivy na kvalitu priniesla okrem CBS aj kriza ktora sa prejavila ties u Gibsona. Hlavne ja ked som porovnaval priamo 79 strat so 69 stratom a nasledne s japoncom 72Ri z 84 roku tak poradie bolo jasne 69, Japonec 72Ri a 79 strat. Pritom 79 strat znel oproti 69 ako pod dekov, uplne nevyrazny aj ked je ostry, co je pomerne sila. Sam by som tomu neveril, keby som to nepocul na vlastne usi a nevydel na vlastne oci. Fender CS straty su podla mna dost dobre gitary, hlavne ked si clovek vyberie tak sa kvalitov podobaju originalom a o tom som presveceny. Ja som ale napriklad z Nash 57 stratu bol o dost viacej uneseny ako s bezneho Custom Shopu od Fendera. Podla mna sa aj viacej podobal staremu 57 stratu. Kazdopadne v Custom Shope sa daju najst vyborne nastroje a bola by uplne nadhera keby sa kvalite tych nastrojov vyrovnala aj kvalita hraca, ktory ten nastroj ma.
|
|
|
Zaznamenané
|
Sivcak 56 stratocaster, Keller 70 custom ash strat, Klema SJ200, HOT Amps, JT-Amps Screamer 808
|
|
|
RobG
|
|
« Odpoveď #36 kedy: 04. Marec , 2013, 14:45:26 » |
|
každý Strat hrá tak ako gitarista... mne sa páči toto: Vlastnil som asi 30-40 U.S.A Stratocasterov od roku 77 po nové ročníky. najviac mi sedel 1994 40th anniversary, potom 1987, jeden z prvých STANDARD Stratov. 79 s mapleneckom bol tiež fajn. veľmi sa mi páčil STRATOCASTER ULTRA, ten mal ebenový hmatník a LACE snímače, hral už ako SUPERSTRAT. Dnes to už neriešim, základom je dobré drevo, to znamená že som kúpil asi 10 Fokusov, poskúšal krky, veci, snímače a urobil si dva Straty, ktoré hrajú ako Strat. Na skreslení to nikto nespozná a na čistom zvuku používam len NECK, alebo zadnú medzipolohu s trochou chorusu a delaya a je to tam celé...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Stano
|
|
« Odpoveď #37 kedy: 04. Marec , 2013, 14:45:52 » |
|
som si myslel ze najlepsi mam ja nie nie, najlepsie straty mam predsa ja
|
|
|
Zaznamenané
|
Sivcak 56 stratocaster, Keller 70 custom ash strat, Klema SJ200, HOT Amps, JT-Amps Screamer 808
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4299
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #38 kedy: 04. Marec , 2013, 14:48:32 » |
|
Co sa tyka 79 stratov alebo koniec 70tych rokov suhlasim vcelku s tvojim tvrdenim, zaciatky 70tych rokov boli aj podla mna podstatne lepsie. Inak CBS era zacala samozrejme dost skorej ale zasadne vplivy na kvalitu priniesla okrem CBS aj kriza ktora sa prejavila ties u Gibsona. Podla mna v tomto to bolo trosku ine. Gibson mal v 70tych rokoch v podstate zlatu eru najma v rocku a hardrocku a predaje boli paradne az do 80tych rokov, ked postupne na isty cas vysli z mody. Fender mal ovela vacsie prusery v 70tych rokoch, ked jednak sa ich predavalo coraz menej (vsimni si aj ako malo profikov a legiend hra na trebars 75-81 Stratoch a Japonci im isli po krku skor ako u Gibsonov. Cize u Gibsonu v podstate Norlin era zachranila znacku ako taku, kedze leteli vo vsetkych zanroch a najma zachytili rockovy a hardrockovy boom a dobre tomu prisposobili zvacsenie objemu vyroby, kdezto CBS era u Fendra ich prakticky kompletne zlozila uz v druhej polke 70tych rokov.
|
|
« Posledná zmena: 04. Marec , 2013, 14:52:05 od proghoper »
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
mr. redwine
|
|
« Odpoveď #39 kedy: 04. Marec , 2013, 14:52:03 » |
|
pokial si dobre pamatam z pocuvania nasich otcov, tak ten Zbirkov Strakac, inak cierny a vidno ho s nim v starsich klipoch, tak oni si ho navzajom predavali jeden druhemu s Lucenicom a aj Lucenica s nim vidno v starsich klipoch. bola to nejaka dokonca 50tka, ale ze v hroznom stave. presla viacerymi zasadnymi upravami a pod deklom ze mala vybagrovany swiming pool po nejakom z majitelov... vraj ! ... ktovie, co sa s tou gitarou nakoniec stalo...
...ak si dobre spominam, tak par rokov dozadu ten strat bol u Duskiho
|
|
|
Zaznamenané
|
„a beer a day keeps the doctor away.“
|
|
|
Stano
|
|
« Odpoveď #40 kedy: 04. Marec , 2013, 14:52:39 » |
|
každý Strat hrá tak ako gitarista... mne sa páči toto: Vlastnil som asi 30-40 U.S.A Stratocasterov od roku 77 po nové ročníky. najviac mi sedel 1994 40th anniversary, potom 1987, jeden z prvých STANDARD Stratov. 79 s mapleneckom bol tiež fajn. veľmi sa mi páčil STRATOCASTER ULTRA, ten mal ebenový hmatník a LACE snímače, hral už ako SUPERSTRAT. Dnes to už neriešim, základom je dobré drevo, to znamená že som kúpil asi 10 Fokusov, poskúšal krky, veci, snímače a urobil si dva Straty, ktoré hrajú ako Strat. Na skreslení to nikto nespozná a na čistom zvuku používam len NECK, alebo zadnú medzipolohu s trochou chorusu a delaya a je to tam celé... Ano ten 79/78 strat som mal tusim od teba a bola to ta lepsia gitara z konca 70-tych rokov a urcite suhlasim s tebou ze gitarista je ten najpodstatnejsi, lebo aj ten najlepsi strat znie katastrofalne ked ho ma zaciatocnik. Staci si pozriet YouTube a hned si clovek spravi obraz ako dokaze spickovy nastroj sprznit neohrabany majitel. Zase na druhu stranu ked je dobry gitarista tak aj squier znie super:
|
|
|
Zaznamenané
|
Sivcak 56 stratocaster, Keller 70 custom ash strat, Klema SJ200, HOT Amps, JT-Amps Screamer 808
|
|
|
RobG
|
|
« Odpoveď #41 kedy: 04. Marec , 2013, 14:59:47 » |
|
jooo...inak Strat sound mám najradšej v muzike Briana Adamsa. tam si niekedy inšie ani neviem predstaviť...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Stano
|
|
« Odpoveď #42 kedy: 04. Marec , 2013, 15:00:04 » |
|
Podla mna v tomto to bolo trosku ine. Gibson mal v 70tych rokoch v podstate zlatu eru najma v rocku a hardrocku a predaje boli paradne az do 80tych rokov, ked postupne na isty cas vysli z mody. Fender mal ovela vacsie prusery v 70tych rokoch, ked jednak sa ich predavalo coraz menej (vsimni si aj ako malo profikov a legiend hra na trebars 75-81 Stratoch a Japonci im isli po krku skor ako u Gibsonov. Cize u Gibsonu v podstate Norlin era zachranila znacku ako taku, kedze leteli vo vsetkych zanroch a najma zachytili rockovy a hardrockovy boom a dobre tomu prisposobili zvacsenie objemu vyroby, kdezto CBS era u Fendra ich prakticky kompletne zlozila uz v druhej polke 70tych rokov.
No tu treba podotknut ze Fender aj Gibson si priebezne predavali vedenie v gitarovej hudbe, ale samozrejme HardRock/metal hlavne prial tucnejsim Gibsonom a roznym superstratom s HB. Stale sa na Fenderoch hralo, len zalezi aka hudba a v akom rozsahu. Ved si staci pozriet aj signovane modely a hned je vidno kto vsetko hral na Fenderoch. Vecsinou to ale bolo tak ako teraz ze kazdy gitarista pouziva LP aj Strat. Ja osobne uprednostnujem strat aj koli vahe, celkovej univerzalnosti - moznostiam (tremolo, polohy) a ties pre dynamiku sposob hry - hratelnost.
|
|
|
Zaznamenané
|
Sivcak 56 stratocaster, Keller 70 custom ash strat, Klema SJ200, HOT Amps, JT-Amps Screamer 808
|
|
|
mr. redwine
|
|
« Odpoveď #43 kedy: 04. Marec , 2013, 15:01:31 » |
|
Zase na druhu stranu ked je dobry gitarista tak aj squier znie super:
...ale pozor, tento borec nehrava na bezny Squieroch z Muzikeru
|
|
|
Zaznamenané
|
„a beer a day keeps the doctor away.“
|
|
|
Stano
|
|
« Odpoveď #44 kedy: 04. Marec , 2013, 15:04:15 » |
|
niektore z tych lepsich japonskych vyrobcov (Tokaj, Fernandes ... ... ) boli v tomto velmi dosledni, robili kopie zo vsetkych dekad a snazili sa dodrziavat vacsinu specifikacii...
Ano a robili to naozaj poctivo, lebo co som mal original 78/79 straty tak napr. nelicovanie tela a krku preberali aj Japonci presne tak, ako to mali USA straty, ale ked robili pre CMS tak vsetko licovalo tak, ako malo. Dokonca sa vedeli Japonci trafit aj k zakladnej charakteristike zvuku ako mali USA straty v jednotlivych dekadach, akurat z mojej skusenosti nemali az take siroke spektrum ako USA straty. V kapele sa to ale s prehladom strati.
|
|
« Posledná zmena: 04. Marec , 2013, 15:05:10 od Stano »
|
Zaznamenané
|
Sivcak 56 stratocaster, Keller 70 custom ash strat, Klema SJ200, HOT Amps, JT-Amps Screamer 808
|
|
|
|