midnightstranger
|
|
« Odpoveď #15 kedy: 06. Február , 2008, 16:17:22 » |
|
Hej, lebo neobsahuje tie citlive tony. Ale napadla ma taka haluz. Nemam pri sebe gitaru momentalne, tak som si to len napisal. Teda hypoteza znie: Co ak budem hrat akord C dur. Chcem tam vytvorit lydicky feeling. Teda C lydian (vychadza zo 4stupna G dur). Jedna sa o citlivy ton fis. Ktora pentatonika ma tón fis a je svojimi tonmi najviac pribuzna Gdurovej pentatonike? Mne napadla po kratkom loveni vo fotografickej pamati pentatonika od Ddur. Neobsahuje sice zakladny ton C, ale len terciu a septimu. Gdur pentatonika: G A H D E Ddur pentatonika: D E Fis A H Takze by sme cez akord Cdur hrali durovu pentatoniku od D. A mal by nam tam zniet citlivy ton Fis. Nemam momentalne moznost si to vyskusat a ak je to kravina tak to berem, ale z cisto teoretickeho hladiska by to mohlo sediet.
|
|
|
Zaznamenané
|
Mam na haku ci je niekde gitara alebo nie je ... kaslite na gitary a radsej viac pocuvajte.
|
|
|
Lubo
|
|
« Odpoveď #16 kedy: 07. Február , 2008, 13:43:20 » |
|
hej mas pravdu vsak to je jasne nie ze to funguje pozri si knihu od franka gambaleho tam mas takychto substitucii na mraky. Akurat citlivy ton to nieje to co pises... citlivy ton je ton ktory sa nachadza o pol ton nizsie prip vyssie od tanu ku ktormu je citlivy a ma snahu sa do neho rozviest. Nieje to ton ktory je charaktristicky pre ten ktory mod.
|
|
« Posledná zmena: 07. Február , 2008, 13:44:46 od Lubo »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
midnightstranger
|
|
« Odpoveď #17 kedy: 07. Február , 2008, 14:47:39 » |
|
hej mas pravdu vsak to je jasne nie ze to funguje pozri si knihu od franka gambaleho tam mas takychto substitucii na mraky. Akurat citlivy ton to nieje to co pises... citlivy ton je ton ktory sa nachadza o pol ton nizsie prip vyssie od tanu ku ktormu je citlivy a ma snahu sa do neho rozviest. Nieje to ton ktory je charaktristicky pre ten ktory mod.
Ako teda, ze citlivym tonom sa oznacuje nejaky iny ton? Ja som ho tak oznacil len preto, aby som urcil nejaky charakteristicky ton danej stupnice. Mne to aj napadlo, ze som kedysi cital nejaky rozhovor s Gambalom a on tam nejake taketo veci spominal. A samozrejme sa to da aplikovat aj na ine stupnice. Bud si na to clovek sadne, alebo si to pozrie v Gambalovej knizke.
|
|
|
Zaznamenané
|
Mam na haku ci je niekde gitara alebo nie je ... kaslite na gitary a radsej viac pocuvajte.
|
|
|
Lubo
|
|
« Odpoveď #18 kedy: 07. Február , 2008, 22:03:15 » |
|
no gambale tome venoval ocividne hodne casu lebo v tej knihe, su to dva diely je toho pozehnane ale ked nd tym zacnes uvazovat tak to pride logicke. Ale je o vyborna kniha lebo on dostava potom uplne iny sound dost moderny. Na zaciatok by som to asi neodporucal. Je to taky fusion. ale on hra brutalne to je cisty magor. hlavne sa mi paci na akustike. vies nielen ze technika ale ake frazy hra... strasne.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
samqo
|
|
« Odpoveď #19 kedy: 08. August , 2008, 11:23:14 » |
|
Toď otazocka: Aky je vlastne princip pentatoniky pri blues-e?Teda nejaka shcema podla ktorej by som vedel ake tony do akej bluesovej stupnice patria?
|
|
|
Zaznamenané
|
S.
|
|
|
udry
Hosť
|
|
« Odpoveď #20 kedy: 08. August , 2008, 11:36:01 » |
|
1 b3 4 b5 5 b7 Do tohto vzorca si dosad tony danej durovej stupnice a maš tony bluesovej stupnice.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
samqo
|
|
« Odpoveď #21 kedy: 08. August , 2008, 11:39:33 » |
|
1 b3 4 b5 5 b7 Do tohto vzorca si dosad tony danej durovej stupnice a maš tony bluesovej stupnice.
dikes
|
|
|
Zaznamenané
|
S.
|
|
|
marowak
Hosť
|
|
« Odpoveď #22 kedy: 08. August , 2008, 12:48:59 » |
|
hej mas pravdu vsak to je jasne nie ze to funguje pozri si knihu od franka gambaleho tam mas takychto substitucii na mraky. Akurat citlivy ton to nieje to co pises... citlivy ton je ton ktory sa nachadza o pol ton nizsie prip vyssie od tanu ku ktormu je citlivy a ma snahu sa do neho rozviest. Nieje to ton ktory je charaktristicky pre ten ktory mod.
Lubo, myslis tym ton, ktory oznacuju ako "leading note" alebo "leading tone"? Hm, toto mie este nie je celkom zrejme... A kopa inych veci tiez ...
|
|
« Posledná zmena: 08. August , 2008, 12:52:50 od marowak »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Zeck
|
|
« Odpoveď #23 kedy: 09. August , 2008, 00:53:28 » |
|
1 b3 4 b5 5 b7 Do tohto vzorca si dosad tony danej durovej stupnice a maš tony bluesovej stupnice.
prepacte, ale som trochu retardovany a pocuvam lunetic , a nerozumiem co znamenaju tieto znaky: 1, b3, 4, b5, 5, b7 dakujem
|
|
|
Zaznamenané
|
"We're going to create something that they can't steal because they can't play it." :-) - Thelonious Monk
|
|
|
Semish
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 5879
WWW
|
|
« Odpoveď #24 kedy: 09. August , 2008, 07:54:50 » |
|
prepacte, ale som trochu retardovany a pocuvam lunetic , a nerozumiem co znamenaju tieto znaky: 1, b3, 4, b5, 5, b7 dakujem To snad nemyslis vazne . Znamena to predsa intervaly od zakladneho tonu, cize zakladny ton, mala tercia, kvarta ....
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Zeck
|
|
« Odpoveď #25 kedy: 09. August , 2008, 09:11:23 » |
|
To snad nemyslis vazne . Znamena to predsa intervaly od zakladneho tonu, cize zakladny ton, mala tercia, kvarta .... Ooooo Velky Semish, ty si taky muuudry A co znamena tento znak: b
|
|
|
Zaznamenané
|
"We're going to create something that they can't steal because they can't play it." :-) - Thelonious Monk
|
|
|
udry
Hosť
|
|
« Odpoveď #26 kedy: 09. August , 2008, 09:12:30 » |
|
prepacte, ale som trochu retardovany a pocuvam lunetic , a nerozumiem co znamenaju tieto znaky: 1, b3, 4, b5, 5, b7 dakujem 1 2 3 4 5 6 7 C D E F G A H a dosadiš 1 b3 4 b5 5 b7 C bE F bG G bH a maš tony C-bluesovej stupnice
|
|
« Posledná zmena: 09. August , 2008, 09:15:40 od udry »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
udry
Hosť
|
|
« Odpoveď #27 kedy: 09. August , 2008, 09:21:31 » |
|
No,to je potom tažko niečo vysvetlovat.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
much
|
|
« Odpoveď #28 kedy: 09. August , 2008, 09:42:56 » |
|
b je zmensenie o pol tona, cize napriklad Db je Des a hras ho na 4. prazci na A strune. Ten isty (odborny nazov: enharmonicky) ton je este C#, cize zvacsene C cize aby bolo jasne: b - zmensenie o pol tona # - zvacsenie o pol tona Co sa intervalov tyka tak ak by si ratal od C: Ton Oznacenie Nazov C 1 prima C#(Db) 2b mala sekunda D 2 velka sekunda D#(Eb) 3b mala tercia E 3 velka tercia F 4 kvarta F#(Gb) 5b zmensena kvinta G 5 kvinta G#/Ab 6b mala sexta A 6 velka sexta A#/Bb 7b mala septima B 7 velka septima C 8 oktava aplikuj vzorec: 1, 3b, 4, 5b, 5, 7b C, Eb, F, Gb, G, Bb a mas bluesovu stupnicu od C napriklad vzorec prirodzeneho duru je: 1, 2, 3 , 4, 5, 6, 7, to ti vlastne vyde c dur BTW ako si si vsimol namiesto H pouzivam B, ale to ti je asi jasne. dufam ze pomoze, sory ak je to moc polopatisticke
|
|
« Posledná zmena: 09. August , 2008, 09:46:41 od much »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Zeck
|
|
« Odpoveď #29 kedy: 09. August , 2008, 09:51:33 » |
|
ide o to ze v tych schemach robite vsetci chybu, oznacenie musi byt jednotne, nemoozete oznacit beckom interval raz maly a inokedy zmenseny, lebo to je dost velky rozdiel a potom nech si chlapec vyberie.
|
|
« Posledná zmena: 09. August , 2008, 09:53:16 od Zeck »
|
Zaznamenané
|
"We're going to create something that they can't steal because they can't play it." :-) - Thelonious Monk
|
|
|
|