rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #495 kedy: 02. Marec , 2011, 12:15:23 » |
|
jasne, ale naco to ti chlapi potom robia, ak to hra plus minus rovnako. To sa chudaci natahaju kablov, mikrofonov, hraju sa s vyslednym mixom cele dni , a pritom je to take jednoduche, staci hrat na hocicom a jemne si to doupravit ekvalizerom... Pravda bude tak trochu zlozitejsia, podla mna. Ja nikomu neberiem jeho nazor, a aj zovseobecnenia treba pouzivat. Ale zovseobecnenia su vzdy len zovseobecnenia a netreba z nich robit unioverzalne pravdy.
no lebo niekto s tym rad prple, bavka a hra, to je cele. ja som si vsimol, ze ty tam vidis trochu viacej v tom, pamatam si, ako si vypisoval o Malmsteenovi. to je OK, je vela ludi co to bere vedeckejsie, ale je vela takych, ktori tam ziadnu velku vedu nerobia. a faktom zostava, ze sikovnym muzikantom to hra a nesikovnym nie a s gearom to suvisi len okrajovo, pokial sa bavime uz o nejkakom tom standarde co sa tyka kvality. a toto nepisem natruc, aby som silou mocou mal pravdu - takto to mam vypozorovane a fakt si za tym stojim...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
jaywalker
|
|
« Odpoveď #496 kedy: 02. Marec , 2011, 12:16:12 » |
|
S Henyym Tothom mame rovnake nazor na to. Nedavno sme sa stretli s Henrym na koncerte kde mal SX acoustic za 80 eur. Ja som minuly tyzden kupil SX lefty strat, aj ked mam uz asi 8(?) stratov (fender, squire, handmadey atd) pouzival som ju vcera live a ani jeden gitarista nepovedal ani prd. Moja hlavna semi-acoustic je Stagg (ale Japonska este), aj ked mam Epi sheraton a Vantage 335. Nie je to prvda ked hovorime vseobecne ze "tone is in the fingers". Moja filosofia je taka - "MY tone is in MY fingers". 'Nuff said? BTW - videl som na vlastne oci ako hra Jeff Beck na Squire affinity cez (moj) 12 wattovy transistor Marshall. Bolo to Jeff. a este oblubena quotation - "if tone is in the fingers, why are we on the gear forum instead of the finger forum" skoda, ze neodzneli nazory niektorych clenov fora, ako napr. Pitu, Yesfan, alebo Jaywalker. Bol by som celkom zvedavy...
|
|
|
Zaznamenané
|
Pawn shop junker collector freak, cheapy loving trash wielding finger speaking player unleashed
|
|
|
joe
|
|
« Odpoveď #497 kedy: 02. Marec , 2011, 12:18:31 » |
|
ano, ale vies sam, ze je to zovseobecnenie. A nie je celkom ferove argumentovat zovseobecnujuco, ak je tu diskusia, ktora tuto temu rozobera na drobne. Ty sam si zastanca Marshallu, mas to dokonca v podpise. Podla tychto zovseobecnujucich reci, potom naco Marshall? Potom staci v podstate hocico, ak je cela "veda" ukryta v prstoch. Jasne, je to aj o tom a aj o hentom, posobi to spolu a vytvara celkovy zvuk.
s maršalom mam len zmluvu poživam aj vox,blackstar občas pivi ako kedy ..mam rad digitech procesory do mixu......všetko mi to inač hra rovnako...aspon zvukar mi to vždy povie
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
joe
|
|
« Odpoveď #498 kedy: 02. Marec , 2011, 12:21:08 » |
|
S Henyym Tothom mame rovnake nazor na to. Nedavno sme sa stretli s Henrym na koncerte kde mal SX acoustic za 80 eur. Ja som minuly tyzden kupil SX lefty strat, aj ked mam uz asi 8(?) stratov (fender, squire, handmadey atd) pouzival som ju vcera live a ani jeden gitarista nepovedal ani prd. Moja hlavna semi-acoustic je Stagg (ale Japonska este), aj ked mam Epi sheraton a Vantage 335. Nie je to prvda ked hovorime vseobecne ze "tone is in the fingers". Moja filosofia je taka - "MY tone is in MY fingers". 'Nuff said? BTW - videl som na vlastne oci ako hra Jeff Beck na Squire affinity cez (moj) 12 wattovy transistor Marshall. Bolo to Jeff. a este oblubena quotation - "if tone is in the fingers, why are we on the gear forum instead of the finger forum" presne a takto hovoria ty čo aj hraju a nie sa hraju že hraju.... pred tyždnom som hral koncert v nemecku a muzikanti rozoberali ako mi ten maly 20w aparat dobre hral ..došiel zvukar a..."to je v prstoch to neriešte" len ma tak napadlo
|
|
« Posledná zmena: 02. Marec , 2011, 12:23:09 od joe »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
styrioci
|
|
« Odpoveď #499 kedy: 02. Marec , 2011, 12:21:17 » |
|
ano, ale vies sam, ze je to zovseobecnenie. A nie je celkom ferove argumentovat zovseobecnujuco, ak je tu diskusia, ktora tuto temu rozobera na drobne. Ty sam si zastanca Marshallu, mas to dokonca v podpise. Podla tychto zovseobecnujucich reci, potom naco Marshall? Potom staci v podstate hocico, ak je cela "veda" ukryta v prstoch. Jasne, je to aj o tom a aj o hentom, posobi to spolu a vytvara celkovy zvuk.
prosim ta, vysvetlis toto aj kolegovi papagajovi, co tvrdi, ze vraj cely cas vravi to iste ako ty? lebo on ten zvuk este deli na ton a zvuk, aj ked tieto dva pojmy (v jeho ponimani) odborna obec strcila do jednej kategorie..
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
reeller_sk
|
|
« Odpoveď #500 kedy: 02. Marec , 2011, 12:21:44 » |
|
Ešte sa vrítim k testu, ale satriani hral inak pred 20 -30 rokmi ako teraz takže je irelevantný. Kto je ice breaker? A dobrú chuť je obed.
|
|
|
Zaznamenané
|
I love my VHT! "proste, vzdy ked si ten final pustim, tak si spomeniem na ten regresivny bordel (kazdy hral iny rytmus, ale nie ako dream, ale ako metallica)" :D:D...
|
|
|
ice:breaker
náhodný pocestný
Príspevkov: 118
Solid Guitar
|
|
« Odpoveď #501 kedy: 02. Marec , 2011, 12:27:16 » |
|
Ešte sa vrítim k testu, ale satriani hral inak pred 20 -30 rokmi ako teraz takže je irelevantný. Kto je ice breaker? A dobrú chuť je obed. ubezpecujem ta, ze tam nie je nic z pred 20 rokov ... to je dost blba vyhovorka Dobru chut aj Tebe
|
|
« Posledná zmena: 02. Marec , 2011, 12:30:13 od ice:breaker »
|
Zaznamenané
|
"blues je o slzach tecucich po licach ciganky ked ju zatvaraju za kradez a zneuzite dokladov na hyper uver !"
|
|
|
yngwinier
|
|
« Odpoveď #502 kedy: 02. Marec , 2011, 12:28:15 » |
|
su aparaty, ktore ti nanutia zvuk (napr. o Mashalloch sa hovori, ze vsetko prefarbia na svojsky Marshall like zvuk - podla osobnych skusenosti je to pravda) a su aparaty, ktore vzdy len v podsatte dofarbia to, co gitarista vytvara (plati o samozrejme aj o snimacoch a aj krabiciach) a poslu ten zvuk "dalej", cize iba dotvoria to, co gitarista sam utvori svojimi prstami a gitarou. Toto su zname fakty, myslim, ze kazdy z nas, co sme vyskusali nejake aparaty, to vie. Preco teda zamlcat to co je uplna samozrejmost? Neviem preco, mne sa napriklad zvuk Marshallu asociuje s farbou, konkretne s hnedou a tak mi zvuk ktorejkolvek gitary, ci kombinacie gitara+krabica prefarbil. Svoju "osobnost" proste ten amp ma a jednoznacne dost agresivne ju vtlaca vsetkemu, co do neho posles. Pre mna je toto osobna dlhorocna skusenost a tiez si za tym stojim. Takze potom zvuk nie je len vo "fingers"
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4299
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #503 kedy: 02. Marec , 2011, 12:38:33 » |
|
Aparaty robia dost a to tazko niekto poprie. Uz som zazil x skusani a porovnavani a idealne je mat jednu kvazi neutralnu bednu a prehadzovat na nej ampy. Ked uz zeny hned poculi rozdiel medzi Plexinou a Hiwattom, tak neviem co sa tu vlastne zas riesi. Rastik, pamatas vyskusanie po sebe este v Dubravke v bunkri Orange OR120, JCM800 100w a Hiwatt 50? Kazdy uplne iny prejav a na kazdom si znel ciastocne inak, to sa neda popriet.
|
|
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #504 kedy: 02. Marec , 2011, 12:43:53 » |
|
Aparaty robia dost a to tazko niekto poprie. Uz som zazil x skusani a porovnavani a idealne je mat jednu kvazi neutralnu bednu a prehadzovat na nej ampy. Ked uz zeny hned poculi rozdiel medzi Plexinou a Hiwattom, tak neviem co sa tu vlastne zas riesi. Rastik, pamatas vyskusanie po sebe este v Dubravke v bunkri Orange OR120, JCM800 100w a Hiwatt 50? Kazdy uplne iny prejav a na kazdom si znel ciastocne inak, to sa neda popriet. ale ano, samozrejme. isli sme skusat aparaty, tak sme ich skusali, krutili a sustredili sa na detaily, nuansy a rozdiely. ty sam si schopny porozoznavat za istych konkretnych podmienok v konkretnej hudbe uzasne rozdiely, co na teba nikto nema... ale v milion inych veciach by si orange od jcm800 ci hiwattu v nahravke nerozoznal, lebo skratka ze je v tych aparatoch nejaky rozdiel este nehovori o tom, ze sa ten rozdiel musi vzdy kazdemu prejavit...
|
|
« Posledná zmena: 02. Marec , 2011, 12:44:20 od rastis »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4299
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #505 kedy: 02. Marec , 2011, 12:44:38 » |
|
ale v milion inych veciach by si orange od jcm2000 ci hiwattu v nahravke nerozoznal, lebo skratka ze je v tych aparatoch nejaky rozdiel este nehovori o tom, ze sa ten rozdiel musi vzdy kazdemu prejavit...
Orange neviem, ale Hiwatt od JCM800 si dovolim povedat, ze vzdy. Teda bez pedalov samozrejme.
|
|
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
yngwinier
|
|
« Odpoveď #506 kedy: 02. Marec , 2011, 12:44:49 » |
|
Ja som uz hral tiez cez vselico. Nezabudnutelny zazitok som mal asi v 18 rokoch, ked som hral na Mesa Boogie kombo. Ten zvuk bol neuveritelne to, co som mal v hlave, ako akysi ideal rockoveho zvuku (pre mna samozrejme), potom cez starucky Marshall s takou basketovou "handrou" cez boxy, ktory hral neuveritelne spevne, potom som hral cez rozne hybridy a podobne...po rokoch som si vypocul svohje vlastne nahravky, casto aj tie iste pesnicky, ktore som hral v roznych casoch na roznych aparatoch a vzdy to znelo trochu inak. Mozno tu riesim nieco, co je cisto subjektivne a pre ludi "zvonku" je to nepodstatne, ale ja som jasne citil velke rozdiely vo svojom vlastnom zvuku. Napriklad - je to o snimaci Evolution - on ma tiez taku vlastnost agresivne menit farbu tonu-v tomto obdobi je jasne pocut, ze hram na niecom inom a pritom som mal aparat rovnaky, len som vymenil gitaru (nie prsty). Cize jednoznacne su technicke prostriedky, ktore ten zvuk menia podla "seba", su take, ktore gitaristove chyby trosku ucesu a su take, ktore kazdu chybu zdoraznia. Myslim, ze to tu pisem dost jasne.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #507 kedy: 02. Marec , 2011, 12:45:35 » |
|
... Teda bez pedalov samozrejme.
takze pan ma podmienky ?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4299
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #508 kedy: 02. Marec , 2011, 12:48:15 » |
|
takze pan ma podmienky ? Tak pochopitelne, kedze s vhodnym pedalom Ti z Hiwatta spravim najsialenejsie higain monstrum. Pockaj, hladam ukazky z cias, ked som mal este Marshall 1987x reissue doma a tiez som frcal cez Boss OD3. Mal som SGcko a znelo to uz len tichucko doma uplne inak ako s Hiwattom a to pocut aj cez moje sumitkove nahravky.
|
|
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #509 kedy: 02. Marec , 2011, 12:53:19 » |
|
su aparaty, ktore ti nanutia zvuk (napr. o Mashalloch sa hovori, ze vsetko prefarbia na svojsky Marshall like zvuk - podla osobnych skusenosti je to pravda) a su aparaty, ktore vzdy len v podsatte dofarbia to, co gitarista vytvara (plati o samozrejme aj o snimacoch a aj krabiciach) a poslu ten zvuk "dalej", cize iba dotvoria to, co gitarista sam utvori svojimi prstami a gitarou. Toto su zname fakty, myslim, ze kazdy z nas, co sme vyskusali nejake aparaty, to vie. Preco teda zamlcat to co je uplna samozrejmost? Neviem preco, mne sa napriklad zvuk Marshallu asociuje s farbou, konkretne s hnedou a tak mi zvuk ktorejkolvek gitary, ci kombinacie gitara+krabica prefarbil. Svoju "osobnost" proste ten amp ma a jednoznacne dost agresivne ju vtlaca vsetkemu, co do neho posles. Pre mna je toto osobna dlhorocna skusenost a tiez si za tym stojim. Takze potom zvuk nie je len vo "fingers"
nepochybne. ja tvrdim cely zivot, ze snimace su bezvyznamne a je defacto jedno, ake pouzivas. za cim si samozrejme stojim, lebo ten vplyv je na urovni komarieho prdu. cim ale samozrejme netvrdim, ze ked raz za cas snimace vymenim, ze tam neni rozdiel - vsak bol by som chuj menit snimace, keby mi nemali priniest nieco nove... ono je to cele o tom, ze z akeho velkeho odstupu sa o tychto veciach bavime - ci sa pozerame velmi zblizka na nuansy alebo si odstupime a pozerame na celok. len aby som trochu uviedol veci... boli tu ludia, co vplyv hraca / ruk / prstov kategoricky odmietali - uz pred rokmi sa tu tieto debaty viedli... a boli tu ludia, co im tvrdili, ze to je blbost, ze ten muzikant tam je najdolezitejsi... a boli tu ludia, co to cele spolarizovali do hlasok, ze "jak moze byt zvuk v prstoch, ked ... ... ... bla bla bla". tito ludia tuto debatu priebezne zivia, s tym rozdielom, ze dnes sa tvaria, ze vlastne oni nepopieraju vplyv hraca (aj ked v duchu tomu stale neveria) a za svedkov si beru takych, ako si napriklad aj ty (yngwinier), ktori netvrdia ziadne bludy, lebo sa v tom aj vyznaju, skusali, atd... no a potom to vyzera, ako by som sa trebars ja hadal s Tebou o veciach, ktore su nam konkretne dvom uplne jasne, a jediny rozdiel je, ze ty sa pozeras na to detailnejsie a ja celkovejsie...
|
|
« Posledná zmena: 02. Marec , 2011, 12:56:23 od rastis »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
|